غیرسیاسی و داوطلبانه بودن فعالیت های هلال احمر عامل اشتياق مردم برای همکاری با هلال احمر

23:50 - 27 اسفند 1394
کد خبر: ۱۵۰۹۸۶
به گزارش گروه جامعه ،دکتر سیدامیر محسن ضیائی در ادامه بازدید خود از پایگاه ها و پست های طرح های نورزی جمعیت هلال احمر وارد استان گلستان شد.

در این سفر رئیس جمعیت هلال احمر از پست طرح ملی امداد و نجات و ایمنی و سلامت مسافران نوروزی شهرستان بندرگز، پایگاه امداد و نجات بین شهری(جاده ای) النگ شهرستان کردکوی و پست طرح ملی امداد و نجات و ایمین و سلامت مسافران نوروزی شهرستان گرگان بازدید و با امدادگران، جوانان و داوطلب مستقر در پایگاه ها و پست ها به گفت و گو نشست.
بنابراین گزارش در ادامه رئیس جمعیت هلال احمر با حسن صادقلو؛ استاندار گلستان دیدار و درباره ضرورت افزایش تعاملات گفت و گو کرد.

در این دیدار دکتر ضیائی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر به عنوان یک سازمان امدادی خدمات رسان به مردم  در خط مقدم امدادرسانی به مردم قرار دارد افزود: بسیاری از جمعیت های ملی نسبت به دولت و حکومت خود نقش کمکی دارند اما نقش جمعیت هلال احمر ایران به عنوان یک نقش کلیدی و اصلی محسوب می شود.

وی  امداد و نجات را جزو وظایف رسمی محوله بر  هلال احمر ایران دانست و افزود: این وظیفه خطیر و کلیدی با ظرفیت و پتانسیل مردمی و بهره مندی از نیروی داوطلبی انجام می شود که اگر قرار بود همین فعالیت با ساختار سازمانی انجام شود به بیش از ١٠٠ هزار نیرو و حداقل ٧ هزار میلیارد بودجه احتیاج بود.

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه بسیار از استانداران به خدمات ارائه شده از سوی هلال احمر اعتماد کامل دارند افزود: ظرفیت عظیم در حوزه جوانان و داوطلبان در جمعیت هلال احمر وجود دارد که می تواند در پاسخگویی به آسیب های اجتماعی موثر باشد اما باید از این توان استفاده کرد.

دکتر ضیائی کاهش آلام بشری، کمک به سلامت جامعه، گسترش فرهنگ صلح و نوع دوستی در جهان را از جمله شعارهای جمعیت های ملی برشمرد و افزود: بسیاری از مردم جمعیت هلال احمر را با کار امدادگری می شناسند در صورتی که امداد و نجات فقط جزئي از وظایف هلال احمر است و بیشتر وظایف این جمعیت در حوزه های اجتماعی و جوانان است.

وی با اشاره به طرح سلامت یار و نیابت سازمان داوطلبان و کمپین نه به اعتیاد سازمان جوانان افزود: غیرسیاسي، داوطلبانه و بین الملی بودن هلال احمر عاملی است که بسیاری از مردم اشتياق به همکاری با اين نهاد بشردوستانه داشته باشند و این مسئله، پتانسیل خوبی برای افزایش ظرفیت های اجتماعی است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *