مقامات عالی "پاکستان و هند" در نپال دیدار می کنند

9:10 - 25 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۸۹۰۹
منابع دیپلماتیک پاکستان از احتمال دیدار مشاور نخست وزیر این کشور در امور خارجی و وزیر امور خارجه هند در حاشیه نشست هفته جاری وزیران امور خارجه کشورهای عضو "مجمع همکاری های منطقه ای کشورهای جنوب آسیا" موسوم به "سارک" در کاتماندو پایتخت نپال خبر دادند.
مقامات عالی به گزارش سرویس بین الملل نشست وزیران امور خارجه سارک هفته جاری در روزهای 26 و 27 اسفند در پایتخت نپال برگزار خواهد شد.

با توجه به اینکه مذاکرات برنامه ریزی شده میان قائم مقام های وزارت خارجه هند و پاکستان برای فراهم کردن زمینه حل اختلاف های دو همسایه، به دلیل حمله تروریستی دو ماه پیش به پایگاه هوایی پتانکوت هند مدتها است که به تعویق افتاده است، ملاقات احتمالی سرتاج عزیز با خانم سوشما سواراج در کاتماندو می تواند یک تحول مهم در روابط سرد میان دو کشور باشد.

همچنین، با توجه به اینکه محمد نواز شریف و نارندرا مودی نخست وزیران پاکستان و هند قرار است حدود سه هفته دیگر برای شرکت در کنفرانس امنیت هسته ای به واشنگتن سفر کنند، سرتاج عزیز و سوشما سواراج به احتمال فراوان در کاتماندو دیدار خواهند کرد تا در خصوص مقدمات دیداری که به احتمال زیاد میان نواز شریف و نارندرا مودی در واشنگتن انجام خواهد شد، گفت و گو کنند.

با وجود دعواهای سیاسی، امنیتی و مرزی کهنه بین دولت های پاکستان و هند، سیاستمداران دو کشور بخوبی می دانند که ادامه این تنش ها جز ضرر و زیان برای دو طرف و متشنج تر شدن اوضاع منطقه، سود دیگری ندارد و به نفع دو طرف است که ابرهای تیره اختلافات از آسمان روابط دو کشور کنار برود.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *