ربودن مرد مقیم کانادا به خاطر 200 میلیون تومان

21:40 - 23 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۸۶۷۲
دسته بندی: جامعه ، عمومی
چهار مرد آدم ربا که با نقشه مرد مستاجر صاحبخانه مقیم کانادا را ربوده و 200 میلیون تومان از حسابش سرقت کرده بودند در شمال کشور و اصفهان شناسایی و دستگیر شدند.
ربودن مرد مقیم کانادا به خاطر 200 میلیون تومانبه گزارش خبرنگار ، ده روز قبل مرد جوانی با مراجعه به دادسرای امورجنایی از گم شدن مرموز برادر میانسالش خبر داد. مرد جوان در شکایتش مدعی شد برادرم مرد پولداری است که مقیم کانادا است. او سالی چند ماه برای استراحت به ایران می آید. از دو روز قبل برادرم جوابگوی تلفنش نبود. وقتی به خانه اش رفتیم متوجه شدیم او در خانه نیست. 
در این مدت همه جا را دنبالش گشتیم اما اثری از برادرم نبود.در این مدت مستاجر برادرم نیز به طور مشکوکی ناپدید شده است. احتمال می دهم مرد مستاجر از سرنوشت برادرم اطلاع داشته باشد. 
با اعلام این شکایت بازپرس جنایی به تیمی از ماموران پلیس آگاهی دستور داد تحقیقاتشان را برای  یافتن مرد پولدار آغاز کنند. همزمان با تحقیقات پلیسی مشخص شد در این مدت 200 میلیون تومان از حساب مرد میانسال برداشت شده است. 
کارآگاهان پلیس که احتمال می دادند مرد مستاجر از سرنوشت صاحبخانه اش اطلاع داشته باشد تحقیقات برای دستگیری او را آغاز کردند. سرانجام هفته گذشته مرد مستاجر در مخفیگاهش در تهران شناسایی و دستگیر شد. 

با انتقال متهم جوان به پلیس آگاهی او با اعتراف به ربودن مرد صاحبخانه گفت: مشکل مالی داشتم و می دانستم حمید صاحبخانه ام پولدار است به همین خاطر با همدستی سه دوستم نقشه ربودن او را کشیدیم. براساس نقشه سه همدستم مرد آدم ربا را ربوده و به شمال کشور منتقل کردند. من نیز در تهران ماندم تا کسی به من شک نکند. 

با اعترافات مرد آدم ربا تحقیقات برای دستگیری آدم رباها و آزادی مرد مقیم کانادا آغاز شد اما سه روز بعد آدم رباها با رها کردن حمید متواری شدند. 
با انتقال حمید به اداره آگاهی او در مورد نحوه ربودنش گفت: مرد مستاجر با همدستی دوستانش من را ربوده و به ویلایی در شمال کشور بردند. در این مدت آدم رباها به زور کارت بانکی ام را گرفته و با سرقت 200 میلیون تومان از حسابم طلا و سکه خریدند. 

با اظهارات مرد میانسال ماموران موفق شدند دو آدم ربای دیگر را دستگیر کنند. دو پسر جوان با اعتراف به ربودن مرد پولدار مدعی شدند همدستشان رضا با سرقت طلاها سر آنها را کلاه گذتشته و فرار کرده است. 
سرانجام با انجام تحقیقات تخصصی رضا نیز سر سفره عقد شناسایی و دستگیر شد. 
متهم پس از انتقال به دادسرای امور جنایی در بازجویی ها گفت:قرار بود به زودی ازدواج کنم به همین خاطر با پیشنهاد دوستم قبول کردم در آدم ربایی شرکت کنم. بعد از ربودن مرد مقیم کانادا و سرقت 200 میلیونی از حسابش طلا و سکه خریدیم. به خاطر مشکلات مالی وسوسه شدم و با سرقت طلاها به اصفهان رفتم اما سر سفره عقد دستگیر شدم. 

با اعترافات 4 مرد آدم ربا آنها به اتهام آدم ربایی و سرقت بازداشت شدند. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *