هیچ دستگاهی حق ندارد نگاه اقتصادی را بر نگاه خدمتی غالب کند

12:05 - 23 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۸۴۶۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: هر کسی که در زمینه خدمت رسانی به مردم کوتاهی کند با او برخورد می شود. حال اگر این فرد به جریان خاصی هم منتسب باشد دلیل بر اغماض نیست، بلکه کوتاهی کننده در ارائه خدمت به مردم باید هدف مستقیم بازرسی قرار گیرد.
به گزارش گروه حقوقی و قضائی به نقل از روابط عمومي دادگستری کل استان قزوين، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در نشست شوراي مسئولان قضايي استان قزوين بیان داشت: در ارتباط با نحوه ارائه خدمات توسط دستگاه های دولتی به مردم گلایه های زیادی وجود دارد در نتیجه نمی توان نمره خوبی به مجموعه دستگاه های اجرایی داد.

وی ادامه داد: ما در کشور، قانون نظام سلامت اداری را داریم که مطابق این قانون حقوق و تکالیفی برای مسئولان در ارائه خدمت به مردم وجود دارد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اشاره به اهمیت خدمت به مردم و توجه جدی به این موضوع بیان کرد: نباید شاهد کوتاهی در انجام وظایف باشیم، چراکه چنین روندی منجر به تضییع حقوق عمومی و بیت المال می شود.
بنابراین کوتاهی در این خصوص به هیچ وجه پذیرفته شده نیست. به نظر می رسد در رابطه با دستگاه های اجرایی لازم است قدری بیشتر توجه کنیم و ادارات را ملزم و مکلف کنیم تا در انجام وظایف خود نسبت به مردم اهتمام بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام صادقی نیارکی عنوان کرد: همه در دستگاه های دولتی و عمومی نسبت به خدمت برای مردم مسئوول و مکلف هستند و هیچ دستگاهی حق ندارد در اداره دستگاه خویش نگاه اقتصادی را بر نگاه خدمتی غالب کند.

این مقام قضائی بیان کرد: هر کسی که در زمینه خدمت رسانی به مردم کوتاهی کند با او برخورد می شود، حال اگر این فرد به جریان خاصی هم منتسب باشد دلیل بر اغماض نیست بلکه کوتاهی کننده در ارائه خدمت به مردم باید هدف تیر مستقیم بازرسی قرار گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین توضیح داد: اگر با کسانی که در زمینه خدمت رسانی به مردم کوتاهی می کنند برخورد لازم و قانونی انجام شود، اقدام قانونی درس عبرتی برای دیگران می شود، همچنین برای مدیرانی که با دلسوزی، به مردم خدمت می کنند نیز ایجاد انگیزه می کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *