رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آخرین وضعیت پرونده اخلال در نظام اقتصادی کشور/ 85 درصد مالباختگان موفق به استرداد یک ششم وجوهشان شده‌اند

10:04 - 23 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۸۲۸۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
مقدس در تشریح آخرین وضعیت پرونده مضاربه صوری گفت: 85درصد از مالباختگان موفق به استرداد یک ششم وجوهشان شده‌اند.
محسن مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی در تشریح آخرین وضعیت پرونده مضاربه صوری گفت: 85درصد از مالباختگان موفق به استرداد یک ششم وجهشان شده اند.

معاون دادستان بوشهر در ادامه افزود: موجودی حساب متهم اصلی پرونده مضاربه صوری با تلاش‌های صورت گرفته توسط بازپرسی از 10.5 میلیارد تومان در یکی از بانک‌ها به 26 میلیارد و 300 میلیون تومان افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر مانده موجودی حساب مالباختگان 15 میلیارد و 988 میلیون تومان است که حدودا 10 میلیارد تومان استرداد وجه به مالباختگان صورت گرفته است.

بازپرس پرونده اخلال در نظام اقتصادی در ادامه بیان کرد: از میان 5 هزار و 506 مالباخته با بررسی چک های وصول شده از بانک ها متوجه شده ایم 414 نفر سود گرفته اند و در اظهاراتشان واقعیت را بیان نکرده اند.

وی همچنین گفت: 198 پرونده با تحقیقات از شکات تا کنون منجر به کسر مبلغ اعلامی اولیه شده است به عنوان مثال یکی از مالباختگان در ابتدای تحقیقات، طلب خود را 697 میلیون تومان اعلام کرده در حالی که در تحقیقات بعدی این طلب به 140 میلیون تومان است و حدود 120 پرونده منتهی به مراجعه حضوری با متهم شده است.

قاضی مقدس افزود: بدهی متهم  اصلی پرونده مضاربه صوری از 167 میلیارد تومان به 119 میلیارد تومان تقلیل یافته است  و پیش بینی می شود که تا اواسط اردیبهشت ماه ،یک ششم مطالبات مردم به آنان استرداد شود.

وی در ادامه بیان کرد:در نیمه دوم اردیبهشت مانده موجودی حساب مجددا به مالباختگان به نسبت مطالبات و مانده حساب پرداخت می شود.
 
بازپرس پرونده اخلال در نظام اقتصادی کشور ادامه داد: در پرونده دوم مضاربه صوری که 86 شاکی دارد جلسه مواجه حضوری بین متهم وشکات در 24 اسفندماه امسال برگزار خواهد شد و با توجه به اینکه آخرین جلسه تحقیقاتی است درباره متهم تصمیم نهایی اتخاذ خواهد شد.





 





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *