گازوئیل یورو 4 وعده شرکت پالایش و پخش برای سال 97
مدیرعامل شرکت پالایش و پخش گفت: امسال موفق به صادرات پایدار فرآوردهای نفتی به غیر از بنزین شدیم و امیدواریم تمام گازوئیل تولیدی کشور بخش حملونقل را تا سال ١٣٩٧ یورو ٤ می شود
به گزارش گروه اقتصاد ، عباس کاظمی مدیرعامل شرکت پالایش و پخش در گردهمایی سراسری مدیران شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران اظهار کرد: سال ٨٦ به دلیل قیمت غیر واقعی بخش زیادی از فرآورده های نفتی قاچاق میشد، در همان زمان روزانه بیش از ٧٠ میلیون لیتر بنزین توزیع می شد که این مقدار نشان دهنده بروز پدیده قاچاق بود زیرا این مقدار، مصرف واقعی کشور نبود.
مدیرعامل شرکت پالایش و پخش افزود: عواملی سبب شد سال ٨٥ بنزین وارد کشور شود، پس از آن طرح سهمیهبندی شکل گرفت، این در حالی بود که محدودیتی ایجاد نشد بلکه مدیریت انجام شد تا مصرف سوخت مدیریت شود.
کاظمی با اشاره به تبصره ١٣ قانون مصوب مجلس گفت: مصرف سی ان جی توسعه یافت و دولت بهآرامی قیمت ها را اصلاح کرد تا معضل قاچاق بهبود یابد.
وی به تمهیدات انجامشده میان ایران و برخی همسایگان شرقی برای کاهش معضل قاچاق اشاره کرد و گفت: با تصمیمهای گرفتهشده به منافع قاچاقچیان آسیب وارد شد با این حال بهترین برنامه برای تجارت پایدار ایجاد خطوط لوله میان ایران و افغانستان است که سبب میشود منافع آن برای کشور کسب شود.
وی باعرضه دو قیمتی سوخت را چالش زا دانست و گفت: بخشی از پروندههای شکلگرفته در محاکمه قضایی مربوط به این موضوع است بنابراین از طرحهای غیر دو قیمتی استقبال میکنیم.
کاظمی با توجه به توسعه شبکه گاز گفت: با توقف عرضه گازوئیل به نیروگاه ها (باعرضه سوخت جایگزین به آنها) تمرکز این نهاد معطوف به بخش حملونقل میشود.
معاون وزیر نفت افزود: امسال برای نخستین مرتبه در کشور به صادرات پایدار فرآورده نفتی به غیر از بنزین رسیدیم افزون بر این سال آینده این روند افزایش مییابد.
وی افزود: آمادگی داریم ٧٠ درصد سوخت حملونقل کنونی را با سوخت یورو ٤ تامین کنیم و آماده هستیم ظرف سه سال آینده (٩٧) همه گازوئیل بخش حملونقل را با کیفیت یورو ٤ توزیع کنیم.
براساس گزارش وزارت نفت، در این گردهمایی در محل ساختمان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با حضور سید کاظم وزیری هامانه، قائممقام وزیر نفت از برنامهریزان این طرح از نهادهای مختلف قدردانی شد.
انتهای پیام /
مدیرعامل شرکت پالایش و پخش افزود: عواملی سبب شد سال ٨٥ بنزین وارد کشور شود، پس از آن طرح سهمیهبندی شکل گرفت، این در حالی بود که محدودیتی ایجاد نشد بلکه مدیریت انجام شد تا مصرف سوخت مدیریت شود.
کاظمی با اشاره به تبصره ١٣ قانون مصوب مجلس گفت: مصرف سی ان جی توسعه یافت و دولت بهآرامی قیمت ها را اصلاح کرد تا معضل قاچاق بهبود یابد.
وی به تمهیدات انجامشده میان ایران و برخی همسایگان شرقی برای کاهش معضل قاچاق اشاره کرد و گفت: با تصمیمهای گرفتهشده به منافع قاچاقچیان آسیب وارد شد با این حال بهترین برنامه برای تجارت پایدار ایجاد خطوط لوله میان ایران و افغانستان است که سبب میشود منافع آن برای کشور کسب شود.
وی باعرضه دو قیمتی سوخت را چالش زا دانست و گفت: بخشی از پروندههای شکلگرفته در محاکمه قضایی مربوط به این موضوع است بنابراین از طرحهای غیر دو قیمتی استقبال میکنیم.
کاظمی با توجه به توسعه شبکه گاز گفت: با توقف عرضه گازوئیل به نیروگاه ها (باعرضه سوخت جایگزین به آنها) تمرکز این نهاد معطوف به بخش حملونقل میشود.
معاون وزیر نفت افزود: امسال برای نخستین مرتبه در کشور به صادرات پایدار فرآورده نفتی به غیر از بنزین رسیدیم افزون بر این سال آینده این روند افزایش مییابد.
وی افزود: آمادگی داریم ٧٠ درصد سوخت حملونقل کنونی را با سوخت یورو ٤ تامین کنیم و آماده هستیم ظرف سه سال آینده (٩٧) همه گازوئیل بخش حملونقل را با کیفیت یورو ٤ توزیع کنیم.
براساس گزارش وزارت نفت، در این گردهمایی در محل ساختمان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با حضور سید کاظم وزیری هامانه، قائممقام وزیر نفت از برنامهریزان این طرح از نهادهای مختلف قدردانی شد.
انتهای پیام /
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *