ضرروت صدور دستورات قاطع برای پیشگیری از تصرفات غیر مجاز اراضی

1:15 - 20 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۷۰۳۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مرتضوی گفت: باید در مقابل فعالیت های غیر مجاز از قبیل زمین خواری وتصرفات غیر مجاز دستورات قاطعی داده شود تا از بروز اینگونه رفتارها جلوگیری شود.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی، سومین جلسه شورای مدیران به ریاست سید امیر مرتضوی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی در مجتمع قضایی ولایت برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سید امیر مرتضوی گفت: با توجه به اقدامات مجموعه پیشگیری از وقوع جرم استان و تعامل با سایر سازمان های استان شاهد کاهش بسیاری از جرایم در سطح استان بوده ایم که از جمله می توان به کاهش 49 درصدی طلاق توافقی، کاهش 5/57 درصدی تعداد زندانیان سطح استان و کاهش 39 درصدی مجموع تصادفات نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان رفع تصرفات ارتفاعات جنوبی مشهد و همچنین آزادسازی حاشیه رودخانه کشف رود را از جمله اقدامات مهم دادگستری استان و مجموعه پیشگیری از جرم دانست و افزود: بسیاری از ارتفاعات جنوب مشهد توسط عده ای با سندسازی تصرف شده بود که بحمدالله با ورود دادگستری استان و مجموعه پیشگیری از وقوع جرم توانستیم این اراضی را آزاد نماییم. همچنین 13 معدن از معادن غیر مجاز کوه های جنوب مشهد را پر نموده ایم و 30% از معادن باقیمانده را نیز در حال جمع آوری هستیم.

مرتضوی افزود: باید در مقابل فعالیت های غیر مجاز از قبیل زمین خواری وتصرفات غیر مجاز دستورات قاطعی داده شود تا از بروز اینگونه رفتارها جلوگیری شود.

 مرتضوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مجموعه فعالیت کمیته پیشگیری از تخلفات انتخاباتی گفت: در مجموع برای بحث انتخابات 207 جلسه برگزار و 947 مصوبه به تصویب رسید که 60 پرونده تشکیل و بیش از 200 تذکر کتبی و شفاهی به کاندیداها داده شد.

در ادامه این جلسه شریعت یار سرپرست حوزه معاوت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مشهد به ارائه گزارشی از مجموعه پیشگیری از جرم دادسرای انقلاب مشهد اشاره کرد وگفت: در راستای پیشگیری از وقوع جرایم در فضای مجازی  و تخلفات احتمالی در این فضا جلسه ای با روسای دانشگاه های مشهد برگزار گردید که در آن به بررسی و ارائه راهکارهای پیشگیرانه پرداخته شد.

وی همچنین تصریح کرد: 7 جلسه توسط کارگروه پیشگیری از تصادفات استان برگزار شده است که در این جلسات 27 مصوبه به تصویب رسیده که از جمله می توان به طرح مقابله با دست فروشان حاشیه شهر مشهد،توقیف خودروی متخلفین با تعدد تخلفات رانندگی و طرح اخلاق حرفه ای رانندگی اشاره کرد. همچنین کمیته ای جهت بررسی راهکارهای اصلاح و حذف نقاط حادثه خیز در شهر مشهد تشکیل شد و در این کمیته مقرر شد نقاط حادثه خیز سطح شهر مشهد توسط شهرداری های مناطق 12گانه مشهد اصلاح و ترمیم شود که بحمدالله اکثر این نقاط اصلاح گردیده و انشاءالله تا پایان سال و قبل از ورود زائرین آقا  امام رضا (ع) شاهد اصلاح تمام این نقاط باشیم.

افشاریان رئیس اداره وضعی انتظامی دبیرخانه پیشگیری از وقوع جرم نیز ضمن ارائه برنامه های صورت گرفته توسط این اداره با اشاره به طرح شناسایی مناطق جرم خیز سطح شهر مشهد گفت: با کمک شهرداری مشهد توانستیم 114 نقطه جرم خیز در سطح مشهد شناسایی کنیم که در این مناطق اقداماتی در جهت پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی صورت گرفته است.

وی افزود: در خصوص پیشگیری از قاچاق البسه و همچنین قاچاق میوه در کمیته مقابله با کالای قاچاق هماهنگی های لازم با سازمان صنعت و معدن و نیروی انتظامی انجام پذیرفت که منجر به صدور بخشنامه ای مستند به ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز توسط معاون محترم پیشگیری از جرم دادگستری استان گردید.

 وی در ادامه از ساماندهی دوربین های پلاک خوان در مسیرهای ورودی و خروجی شهر مشهد جهت پیشگیری از سرقت خبر داد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *