شلیک موشک از استان البرز و انهدام هدف در سواحل مکران/کدام موشک های سپاه مخصوص زدن رژیم صهیونیستی هستند+فیلم و عکس

10:50 - 19 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۶۶۴۷
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
رزمایش اقتدار ولایت نیروی هوافضای سپاه با شعار "نمایش اقتدار و امنیت پایدار در سایه‌ وحدت، همگرایی، همدلی و همزبانی" و با شلیک موشک های بالستیک قدر H در حال برگزاری است.
-گروه سیاسی: مرحله نهایی رزمایش موشکی اقتدار ولایت توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با حضور سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه و سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه از دقایق اولیه بامداد روز گذشته (سه شنبه 18 اسفند) آغاز شد.

فیلم شلیک موشک‌های بالستیک شهاب و دوربرد قدر را اینجا ببینید.

این رزمایش با شعار "نمایش اقتدار و امنیت پایدار در سایه‌ وحدت، همگرایی، همدلی و همزبانی" و به‌منظور نشان دادن "قدرت بازدارندگی" و "آمادگی همه‌جانبه ایران اسلامی برای مقابله با هرگونه تهدید علیه انقلاب، نظام و تمامیت ارضی کشور"، در چند مرحله در نقاط مختلف جغرافیای میهن عزیزمان، با شلیک موشک‌های بالستیک از سیلو آغاز شد.

شلیک موشک از استان الیرز و انهدام هدف در سواحل مکران/کدام موشک های سپاه مخصوص زدن اسرائیل هستند

تشریح اهداف و چگونگی برگزاری رزمایش اقتدار ولایت از زبان فرمانده نیروی هوافضای سپاه

سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به آغاز مرحله نهایی رزمایش موشکی اقتدار ولایت و موفقیت‌آمیز بودن پرتاب موشک‌های بالستیک از سیلو، اظهار داشت: این رزمایش که با روشی متفاوت‌تر از رزمایش‌های مشابه از چند روز گذشته با پرتاب انواع موشک‌های بالستیک دوربرد، میان‌برد و کوتاه‌برد در مناطق گوناگونی از پهنه ایران اسلامی آغاز شده است، از اولین دقایق بامداد امروز وارد مرحله نهایی خود شد.

شلیک موشک از استان البرز و انهدام هدف در سواحل مکران/کدام موشک های سپاه مخصوص زدن رژیم صهیونیستی هستند+تصاویر

وی گفت: در آغاز مرحله نهایی رزمایش اقتدار ولایت، موشک‌های پرتاب شده از سیلو، نقطه‌ای در فاصله 700 کیلومتری را مورد اصابت و انهدام قرار دادند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه "نمایش اقتدار و امنیت پایدار در سایه وحدت، همگرایی، همدلی و همزبانی" را شعار رزمایش اقتدار ولایت دانست و در بیان اهداف این رزمایش خاطرنشان کرد: نشان دادن "قدرت بازدارندگی" و "آمادگی‌های همه‌جانبه نیروهای مسلح به‌ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" برای مقابله با هرگونه تهدید علیه انقلاب، نظام و تمامیت ارضی کشور، از مهم‌ترین اهداف این رزمایش است.

شلیک موشک از استان البرز و انهدام هدف در سواحل مکران/کدام موشک های سپاه مخصوص زدن رژیم صهیونیستی هستند+تصاویر

سردار حاجی‌زاده افزود: طی این رزمایش تلاش می‌کنیم ضمن ارتقای توان و آمادگی رزمی یگانها و پایگاههای موشکی، نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی و در برنامه‌های آتی از آن بهره برداری بهینه کنیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تشریح مراحل و اقدامات صورت گرفته در رزمایش اقتدار ولایت خاطرنشان کرد: طی چند روز گذشته پرتاب انواع موشک‌های بالستیک با بردهای 2000 کیلومتر، 800 کیلومتر، 500 کیلومتر و 300 کیلومتر صورت پذیرفته و طیف متنوعی از موشک‌های ایرانی به غرش درآمده‌اند.

شلیک موشک از استان الیرز و انهدام هدف در سواحل مکران/کدام موشک های سپاه مخصوص زدن اسرائیل هستند

فرمانده کل سپاه: دشمنان از غرش موشک‌های سپاه در هراس باشند

سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه در مرحله نهایی رزمایش اقتدار ولایت، برگزاری  این رزمایش و شلیک موشک‌های بالستیک از نقاط مختلف جغرافیای ایران اسلامی را پاسخی قاطع به یاوه‌گویی‌های دشمنان در اعمال تحریم‌های موشکی عنوان کرد و گفت: با شلیک این موشکها گوشه‌ای از عملیاتی بودن سیلوهای موشکی سپاه که در سراسر کشور گسترش یافته‌اند به نمایش درآمد.

وی افزود: با برگزاری رزمایش اقتدار ولایت دشمنان ما خواهند فهمید که اقتدار دفاعی و امنیت ملی خط قرمز ما بوده و حاضر نیستیم تحت هیچ شرایطی راجع به آن صحبت کنیم.

شلیک موشک از استان البرز و انهدام هدف در سواحل مکران/کدام موشک های سپاه مخصوص زدن رژیم صهیونیستی هستند+تصاویر

فرمانده کل سپاه پاسداران با تأکید بر اینکه امنیت مهمترین موضوع و اولویت اول در نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر دشمنی‌ها است، گفت: خداوند متعال را شاکریم که اقتدار و آمادگی نیروهای مسلح به‌ویژه حوزه موشکی سپاه و همت پاسداران مجاهد و غیور نیروی هوافضای سپاه، امروز قدرتی بی‌نظیر را در منطقه را به وجود آورده که گوشه‌ای از آن در این رزمایش به نمایش درمی‌آید.

وی با اشاره به تأثیر تحریم‌ها بر ارتقای توان موشکی سپاه گفت: بحمدالله امروز تقریباً صد در صد تولیدات ما بومی بوده و متکی به خارج نیستیم؛ ما در این تحریمها رشد کرده و خودکفا شده‌ایم.

شلیک موشک از استان البرز و انهدام هدف در سواحل مکران/کدام موشک های سپاه مخصوص زدن رژیم صهیونیستی هستند+تصاویر

سرلشکر جعفری با بیان اینکه مسئولان ارتقای توان موشکی را خط قرمز نظام دانسته و بر آن وحدت نظر دارند، گفت: دشمنان ما نیز این را دریافته‌اند که گسترش تحریم‌ها و فشارهای امنیتی تأثیری بر ارتقای توانمندی‌های ما نداشته است، لذا با اعمال تحریم‌های اقتصادی درصددند ما را در حوزه موشکی محدود کنند.

فرمانده کل سپاه پیام رزمایش اقتدار ولایت را امنیت برای ملت ایران و کشورهای همسایه منطقه عنوان و تصریح کرد: امنیت ایران، امنیت کشورهای منطقه است و تمام تلاش ما در راستای برقراری امنیت کشورمان می‌باشد.

وی با اعلام اینکه دست‌های سپاهیان اسلام در برابر دشمنان همواره به‌روی ماشه است، گفت: دشمنان انقلاب اسلامی و امنیت منطقه باید از غرش موشک‌های سپاه در هراس باشند.

سرلشکر جعفری در پایان با بیان اینکه بیشترین تهدید متوجه جمهوری اسلامی ایران از سوی صهیونیست‌ها است، گفت: هرکس که بیشتر با ایران اسلامی دشمنی دارد به‌طور طبیعی از این آمادگی‌ها و توانمندی‌ها در هراس و وحشت است و از آنجا که برد غالب موشک‌های ما رژیم غاصب صهیونیستی را در بر می‌گیرد ،از این رو بیشترین نگرانی را آنها دارند.
شلیک موشک از استان الیرز و انهدام هدف در سواحل مکران/کدام موشک های سپاه مخصوص زدن رژیم صهیونیستی هستند

تست موفقیت آمیز موشک بالستیک قیام

در مرحله نهایی رزمایش موشکی "اقتدار ولایت" نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که بامداد دیروز برگزار شد، تست موشک بالستیک قیام با موفقیت انجام شد.

کارشناسان نظامی «قیام» را دروازه ورود ایران به عرصه جدید ساخت موشک‌های بالستیک می دانند و عنوان می کنند که تجربه 25 ساله صنعت دفاعی کشور در عرصه هوافضا در این موشک خلاصه شده است.

شلیک موشک از استان الیرز و انهدام هدف در سواحل مکران/کدام موشک های سپاه مخصوص زدن اسرائیل هستند

شلیک انواع موشک‌های بالستیک شهاب و قدر از کویر قم

در ادامه مرحله نهایی این رزمایش موشک‌های بالستیک نسل شهاب و موشک‌های دوربرد نقطه‌زن قدر از منطقه عمومی کویر قم شلیک شدند.

موشک‌های شهاب 1 و 2 و موشک‌های قدر H و F از جمله موشک‌های شلیک شده در این مرحله از رزمایش بودند که با موفقیت به اهداف از پیش تعیین شده اصابت و آنها را منهدم کردند.

شلیک موشک از استان الیرز و انهدام هدف در سواحل مکران/کدام موشک های سپاه مخصوص زدن اسرائیل هستند

شلیک موشک بالستیک قدر H از ارتفاعات البرز و انهدام هدف پیش بینی شده در سواحل مکران

صبح امروز (چهارشنبه 19 اسفند) و در ادامه رزمایش موشکی سپاه پاسداران با نام اقتدار ولایت، دو فروند موشک بالستیک قدر H  از ارتفاعات البرز شرقی شلیک شد.

این موشک‌ها با موفقیت توانستند اهداف از پیش تعیین شده در سواحل مکران را با بردی در حدود 1400 کیلومتر مورد اصابت قرار دادند.


شلیک موشک از استان الیرز و انهدام هدف در سواحل مکران/کدام موشک های سپاه مخصوص زدن اسرائیل هستند

جانشین فرمانده کل سپاه: موشک هایی که شلیک شدند محصول تحریم ها بودند 

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در حاشیه شلیک این موشک‌ها، با بیان این مطلب که انبوهی از موشک‌ها در بردهای مختلف در نقاط بی‌شماری از کشور بنا به دستور علیه اهداف شلیک شدند، گفت: ما برای ارتقا امادگی نیروهای‌مان علاوه بر تمرینات مکرر، از پرتاب‌های واقعی موشک‌ها نیز غافل نیستیم.

وی افزود: هدف اصلی این رزمایش اعمال اراده برای دفاع و بازدارندگی است و این موشک‌ها حافظی برای همه سرزمین‌های اسلامی است که آرامش، حمایت و اقتدار را برای دوستان انقلاب به همراه دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد:‌ پیام رزمایش برای دشمنان نیز دفاع و ایستادگی و بازدارندگی است. این موشک‌هایی که امروز شلیک شدند محصول تحریم‌ها هستند و تحریم‌ها توسعه موشکی را برای ایران به ارمغان اورده است.

سردارسلامی ادامه داد: رژیم صهیونیستی در آینده‌ای نزدیک فرو خواهد پاشید. وقتی حزب الله بیش از صدهزار موشک ذخیره کرده، جمهوری اسلامی ده‌ها برابر آن موشک در کلاس‌های متعدد دارد و این قدرت توقف ناپذیر است. همه تجربیات و دستاوردهای خود را به برادران‌مان در جهان اسلام و جبهه مقاومت علیه آمریکا و اسرائیل و متحدان منطقه‌ای آنها منتقل می‌کنیم.


شلیک موشک از استان الیرز و انهدام هدف در سواحل مکران/کدام موشک های سپاه مخصوص زدن اسرائیل هستند

فرمانده نیروی هوافضای سپاه: موشک‌های ۲۰۰۰کیلومتری سپاه مخصوص زدن اسرائیل است

سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی پس از شلیک موشک‌های بالستیک قدر گفت: این موشک‌های که امروز شلیک شدند، از نوع برد بلند قدر H بودند که از ارتفاعات البرز شرقی شلیک و با تنظیم برد، تا 1400 کیلومتر در سواحل مکران اهداف از پیش تعیین شده را مورد اصابت قرار دادند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد: تجهیزات موشکی ما کاملا ایرانی هستند و امروز نسل سوم انقلاب اسلامی، موشک‌های بالستیک ما را شلیک می‌کنند و توانمندی‌های امروز ما، حاصل همین تحریم‌ها و فشارهای دشمنان هستند.

سردار حاجی زاده ادامه داد: هرچه دشمنان فشار و تحریم را بیشتر کنند، واکنش سپاه و نیروهای ارزشی انقلاب مضاعف‌تر همراه با تلاشی مضاعف‌تر خواهد بود، دشمنان بعد از برجام، امنیت ملی ایران را مورد هدف قرار دادند و تحریم‌ها نیز به منظور تضعیف ملت ایران است.

وی خاطرنشان کرد: ما دنبال کشورگشایی نیستیم اما هرکسی بخواهد علیه ایران، اقدام مخرب و ظلمی انجام دهد، حتما موشک‌ها و امکانات‌مان را علیه آنان به کار خواهیم گرفت و این برای آنها خطرناک خواهد بود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پاسخ به این سوال که آیا هدف از طراحی موشک‌های بالستیک با برد بلند، هدف قرار دادن رژیم صهیونیستی است یا خیر؟ پاسخ داد: رژیم صهیونیستی به آخر خط رسیده است و عمرشان طولانی نخواهد بود و امروز تحت محاصره کشورهای اسلامی قرار گرفته‌اند.

سردار حاجی زاده تاکید کرد: معتقدیم برای از بین بودن رژیم صهیونیستی نیاز به زدن موشک نیست و آنها به مرور مضمحل و فرو خواهند ریخت. دشمن اصلی ما آمریکا است و ما این دشمنی را باور کرده‌ایم و در این ٤ دهه، مردان مردی با تلاش شبانه روزی خواب از چشم دشمنان انقلاب از حمله آمریکا و همپیمانان او ربوده‌اند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه خاطر نشان کرد: ما شروع کننده جنگ نیستیم اما حق غافلگیر شدن را نداریم و همه چیز را بر اساس جنگ واقعی پیش بینی کرده‌ایم. دشمن و جنگ دشمنان را جدی گرفته‌ایم. شرارت‌های رژیم صهیونیستی برای ما روشن است. علت اینکه موشک های 2000 کیلومتری طراحی کردیم، برای هدف قرار دادن دورترین دشمن یعنی رژیم صهیونیستی است.

سردار حاجی زاده با بیان اینکه اسرائیل اگر شرارتی علیه جمهوری اسلامی ایران بکند، از نقاط مختلف پهنای جمهوری اسلامی ایران آنها را مورد هدف قرار خواهیم داد، تاکید کرد: تونل ها و سیلوهای سپاه در سراسر ایران گسترش یافته اند و پاسخ سختی را در صورت هرگونه کار احمقانه به دشمنان خواهیم داد.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص توقف اعزام نیرو از ایران به سوریه نیز گفت: ما کنار ملت سوریه هستیم اما میزان کمک ما به دولت و ملت سوریه بستگی به درخواست دولت بشار اسد دارد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پاسخ به این سوال که روسیه در حال اعزام نیرو به سوریه است و چرا ایران این کار را متوقف کرده باشد؟ اظهار داشت: این کار متوقف نشده است و این کار را انجام میدهیم و هر میزان که دولت سوریه بخواهد به آنها کمک می‌کنیم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *