رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افزایش 14 درصدی مزد کارگران در سال 95 + فیلم

8:47 - 19 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۶۵۳۳
خبرگزاری میزان-وزیر تعاون: حداقل دستمزد کارگران برای سال 95 با 14درصد افزایش نسبت به سال 94 معادل 812 هزار و 166 تومان تعیین شد.
به گزارش گروه چند رسانه‌ ای ، علی ربیعی پس از آخرین جلسه امسال شورای عالی کار گفت: نرخ پایه سنوات در سال 95 در مورد کارگران دارای قرارداد دائم و موقت مشمول قانون کار که دارای یکسال سابقه کار شده و یا یکسال از دریافت آخرین پایه (سنوات ) آنان در همان کارگاه گذشته باشد اعم از اینکه حق سنوات یا مزایای پایان کار خود را تسویه حساب کرده باشند یا خیر، روزانه 10هزار ریال تعیین شد.
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی افزود: حداقل دریافتی کارگران متاهل دارای دو اولاد در سال 95 با احتساب 14 درصد افزایش، 11 میلیون و 345 هزار و 992 ریال خواهد بود.
وی با بیان اینکه باوجود شرایط بد اقتصادی، در سه سال اخیر میزان افزایش مزد بر میزان تورم پیشی گرفته است، گفت: حداقل دستمزد کارگران را پارسال 25 درصد افزایش داده بودیم که با احتساب سایر افزایش ها در مجموع،‌مزد برای این سال 30 و نیم درصد افزایش یافت.
ربیعی ادامه داد: دستمزد کارگران را امسال 17 درصد افزایش دادیم که با احتساب سایر افزایش ها، این رقم در مجموع به 20 و نیم درصد رسید.
ربیعی افزود: همه نمایندگان تشکل های کارگری و کارفرمایی شناخته شده و قانونی کشور در جلسه شورای عالی کار حضور داشتند و پس از ساعت ها بحث و گفتگو با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور به جمع بندی رسیدیم.

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/01']

دانلود


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *