چهارمین جشنواره بورس ایده‌ها در حوزه انرژی برگزار شد

18:59 - 18 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۶۴۲۶
جشنواره بورس ایده‌ها در حوزه انرژی به همت مرکز کارآفرینی و نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان در این دانشگاه برگزار شد.
به گزارش گروه جامعه ، احسان برهانی، اظهار داشت: این جشنواره برای چهارمین سال متوالی است که در دانشگاه سمنان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این جشنواره مهمانانی از مراکز دانشگاهی و علمی سراسر کشور حضور داشتند، افزود: امسال بیش از 60 ایده به دبیرخانه چهارمین جشنواره بورس ایده‌ها ارسال شده بود که در نهایت با رأی داوران جشنواره، هشت ایده برتر جشنواره معرفی شدند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه سمنان با اشاره به محورهای برگزاری این جشنواره، افزود: «تکنولوژی های نوین انرژی»، «تکنولوژی های انرژی هسته‌ای»، «اقتصاد، انرژی و محیط زیست»، «صرفه جویی و بهینه سازی انرژی»، «انرژی‌های تجدید پذیر»، «صنایع نفت، گاز و پتروشیمی»، «صنعت آب و برق» و «انرژی و بحران آب» هشت محور اعلام شده جشنواره چهارم بودند.

مدیر مرکز کارآفرینی و و نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان ، شناسایی ایده‌های برتر در حوزه انرژی را از مهمترین اهداف این جشنواره برشمرد و اضافه کرد: شناسایی استعدادهای جوان، ارتقاء سطح علمی و خلاقیت دانشجویان، فرهنگسازی در حوزه ایده‌پروری، کمک به بسترسازی برای حضور بیشتر دانشگاه در صنعت، کمک به ایجاد فن‌آوری  از مهمترین اهداف برپایی این جشنواره ملی بوده است.

برهانی با اشاره به ضرورت ایجاد تعامل بین دانشگاه و صنعت، خاطرنشان کرد: برپایی جشنواره‌هایی از این دست که دارای خروجی مشخصی است می‌تواند بیش از پیش به ارتباط بین صنعت و دانشگاه کمک کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *