همکاری سونی و 3D Robotics برای تولید پهپادی جدید با قابلیت تصویربرداری سه بعدی

6:45 - 19 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۶۳۹۹
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
صنعت پهپادها به شدت در حال رشد است و شرکت‌هایی که این ربات‌های هوایی را تولید می کنند، به شدت در تلاشند تا بازار مصرفی و شرکتی این صنعت را توسعه دهند.
به گزارش گروه فضای مجازی ، شرکت 3D Robotics، یکی از مدعیان در میان تولیدکنندگان پهپادهای آمریکایی، امروز از همکاری خود با شرکت‌های Autodesk و سونی برای تولید نسخه‌ای بسیار پیشرفته از پهپاد Solo خود خبر داده است.نسخه جدید پهپاد Solo می‌تواند یک موقعیت خاص را اسکن کند، برای مثال یک بنا یا پلی در حال ساخت که به بازبینی نیاز دارد. این پهپاد سپس یک الگو یا نقشه سه بعدی از موقعیت مورد نظر را در حال پرواز در فضای ابری آپلود می‌کند و به مدیران و مهندسانی که در آن منطقه حضور ندارند امکان می‌دهد تا به این فایل‌ها دسترسی داشته باشند.

تا به امروز در این پهپاد از دوربین‌های گوپرو استفاده می‌شد. این شرکت امروز اعلام کرد که به زودی در نسخه شرکتی پهپاد Solo از دوربین UMC-R10C سونی استفاده خواهد کرد، دوربینی که قرار است به طور رسمی در NABShow در آوریل رونمایی شود. این دوربین به پهپاد Solo امکان ثبت عکس‌هایی بسیار دقیق‌تر و با جزییات را خواهد داد و می تواند داده‌های با کیفیت خود را بدون نیاز به فرود آمدن یا خارج کردن کارت حافظه در فضای ابری آپلود کند. نسخه شرکتی پهپاد Solo همراه با یک تبلت سونی به بازار عرضه می‌شود که نرم افزار Autodesk FORGE به صورت پیش فرض روی آن نصب شده است.

شرکت 3D Robotics اعلام کرده است که در کنار دوربین جدید سونی قصد دارد پهپادش را به یک دوربین حرارتی و چند طیفی مجهز کند، تجهیزات تخصصی که برای اسکن کردن زمین‌های کشاورزی، گیاهان شیمیایی و سکوهای نفتی بکار گرفته می‌شوند.

/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: تک شات


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *