حفظ حقوق بیت‌المال علت اصلی رسیدگی علنی به پرونده بابک زنجانی

14:57 - 18 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۶۲۵۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
ابوترابی گفت: افرادی که در پرونده فساد نفتی زمینه بروز جرم را تسهیل کرده‌اند، تحت عنوان معاونت در جرم در دادگاه احضار خواهند شد، بنابراین نباید زود قضاوت کرد چرا که پرونده هنوز مفتوح است.
رییس جمهور روز گذشته در واکنش به حکم دادگاه بابک زنجانی گفت: می‌گویند به اعدام محکوم شده است. پول کجا رفت، اعدام که مشکلی را حل نمی‌کند ، چه کسانی حمایت کردند؟
«ابوالفضل ابوترابی» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، به این سوالات رییس جمهور پاسخ گفت.
وی تصریح کرد: همانطور که قوه قضاییه پیشتر اعلام کرده افرادی که در این پرونده زمینه بروز جرم را تسهیل کرده تحت عنوان معاونت در جرم در دادگاه احضار خواهند شد بنابراین نباید زود قضاوت کرد چرا که پرونده هنوز مفتوح است.

وی ادامه داد: اگر متهمان دیگر در این پرونده خلاف قانونی انجام داده باشند قوه قضائیه همانطور که به پرونده دیگر مفاسد اقتصادی  از جمله پرونده مه‌آفرید به دقت رسیدگی کرد در این پرونده نیز اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

ابوترابی با بیان اینکه زیر سوال بردن رای صادره منطقی نیست، گفت: قطعا قضات ضمن صدور رای به تعیین تکلیف وجوه بیت‌المال نیز می‌پردازند و ذکر این نکته ضروری است که اهمیت بالای حفظ حقوق بیت‌المال باعث شد که این رسیدگی به این پرونده به صورت علنی صورت گیرد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در پایان گفت: تا زمانی که دولت و مجلس دست در دست هم ندهند شاهد بروز چنین مفاسدی خواهیم بود و باید این دو قوه در مبارزه با مفاسد اقتصادی پیش قدم شوند چرا که قوه قضائیه حلقه آخر در مبارزه است.

انتهای پیام/

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *