انتخاب طارمی به عنوان بهترین بازیکن سال و مورد جالب کی‌روش

8:28 - 18 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۵۹۳۵
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس به عنوان بازیکن سال فوتبال ایران انتخاب شد.
به گزارش گروه ورزشی ، شب گذشته برنامه 90 مانند هفته‌های پیش روی آنتن شبکه سه سیما رفت.

سوال نظرسنجی برنامه نود مربوط به انتخاب بازیکن سال فوتبال ایران بود که از بین علیرضا جهانبخش، احسان حاج‌صفی، مهدی رحمتی و مهدی طارمی، در پایان برنامه این مهدی طارمی  با کسب بیش از 51.8 درصد آرا به عنوان بازیکن سال فوتبال ایران انتخاب شد. مهدی رحمتی با 35 درصد آرا در این نظرسنجی دوم شد. علیرضا جهانبخش سوم شد و احسان حاج‌صفی کمترین رأی را آورد.

 * بخش بعدی تقویم نود بود که به مناسبت تولد کارلوس کی‌روش، کلیپی از یک خواننده پرتغالی پخش شد که این خواننده شعری را برای سرمربی تیم ملی کشورمان خوانده بود.

* گفت‌وگو با محمدرضا حیدریان، کاپیتان پیشین تیم ملی فوتسال کشورمان هم به مناسبت تولدش در تقویم نود گنجانده شده بود.

* روزبه چشمی میهمان برنامه نود بود. چشمی درباره اینکه فوتبالش را از کجا شروع کرده گفت: فوتبالم را از تیم هفت نفره پیکان و در رده نونهالان آغاز کردم. اواخر رده سنی نوجوانان و رده سنی جوانان به پرسپولیس رفتم و خدمت سربازی‌ام را در تیم مقاومت گذراندم. پس از آن هم به صبای قم رفتم که فکر می‌کنم انتخاب خوبی برای من بود. درباره تست دادن در پرسپولیس هم نمی‌خواهم به گذشته برگردم و درباره این مسائل صحبت کنم.

وی درباره رکوردی که در رده سنی جوانان زده بود که 20 متر را زیر 3 ثانیه دویده و اینکه پست اصلی‌اش دفاع وسط است یا هافبک دفاعی، خاطرنشان کرد: من به این سرعت دویده‌ام. سرعتم به دلیل گام‌های بلندی است که بر می‌دارم. درباره پست اصلی‌ام هم باید بگویم دو سه سال اولی که در پیکان بودم در پست هافبک وسط بازی می‌کردم و در رده سنی جوانان مدافع بودم. دعوتم به تیم جوانان هم در پست دفاع بود، اما دوباره به پست هافبک برگشتم.

کاپیتان تیم فوتبال امید کشورمان درباره حذف این تیم و انتقادهایی که به این تیم شد عنوان کرد: ما می‌توانستیم ژاپن را شکست بدهیم. باید در 90 دقیقه به این تیم سه گل می‌زدیم، اما از بدشانسی این اتفاق رخ نداد. در نهایت هم ژاپن قهرمانی این مسابقات را به دست آورد و مشخص شد که ما مقابل قهرمان مسابقات و یک تیم خوب شکست خوردیم و حذف شدیم.

چشمی ادامه داد: یک سری از انتقادهایی که به تیم امید شد به جا بود، اما یک سری انتقادهای تند و بی انصافانه از ما شد. به خصوص راجع‌به خود من. متأسفانه مقایسه‌هایی که صورت گرفت فشارها را روی تیم ما زیاد کرد. گریه من هم بعد از بازی با چین به دلیل همین انتقادهای تند و به دور از انصاف بود که بعد از پیروزی اشک شوق ریختم.

* مسائل داوری دیدارهای راه‌آهن - استقلال و پرسپولیس - تراکتورسازی که چند صحنه مشکوک داشت، توسط هدایت‌الله ممبینی کارشناسی شد. این کارشناس داوری در خصوص مسائل مشکوک در بازی راه‌آهن و استقلال گفت: توپ مشکوکی که مهرداد محمدی در محوطه جریمه استقلال زد و به دست میثم مجیدی برخورد کرد، به نظر نمی‌رسید خطای هند باشد. اگر هم توپ به دست مجیدی خورده باشد با توجه به شدت ضربه و فاصله کم پنالتی نبود. بازیکنی هم که با کف پا روی عادل شیحی خطا کرد، باید کارت قرمز دریافت می‌کرد.

وی همچنین در خصوص مسائل داوری و صحنه‌های مشکوم دیدار پرسپولیس - تراکتورسازی اظهار داشت: قبل از ضربه کاشته منجر به گل تراکتورسازی، سینا عشوری با دست به سینه رامین رضاییان زد، خطا کرد و همان توپ در ادامه تبدیل به گل شد. همچنین تکل محسن بنگر روی پای محمد ایران‌پوریان خطای شدید بود و این بازیکن باید با کارت قرمز جریمه می‌شد.

* در ادامه برنامه گزارشی از وضعیت کریم انصاریفرد، مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان که اکنون عضو تیم پانیونیوس یونان است پخش شد.

* در پایان برنامه هم به مسابقات لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور و اتفاقات حاشیه‌ای این مسابقات و مسائل داوری آن پرداخته شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *