آخرین وضعیت نیروهای عراقی در استان «صلاح‌الدین»

21:29 - 17 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۵۸۹۹
نیروهای ارتش و الحشد الشعبی عراق توانستند، ۲۰ کیلومتر از حومه دریاچه «الثرثار» در غرب استان صلاح‌الدین را از تروریست‌های داعش باز پس گیرند.
به گزارش گروه بین‌الملل ، نیروهای ارتش عراق با کمک گروه (سرایا الجهاد) وابسته به الحشد الشعبی موفق شدند در ادامه پاکسازی مناطق بیابانی غرب استان صلاح الدین 20 کیلومتر از مناطق جنوب شرقی دریاچه الثرثار را پاکسازی کنند و در حال حاضر اقدام به خنثی‌سازی بمب‌ها و مین‌های بکار گذاشته شده توسط تروریست‌های داعش کردند.

 همچنین نیروهای عراقی در این عملیات موفق شدند تعدادی زیادی از خانواده‌های منطقه را که تروریست‌های داعش بعنوان سپر انسانی از آن‌ها استفاده می‌کردند را آزاد کردند.

از سوی دیگر با همکاری چند گروه از نیروهای بسیج مردمی مسیر بین منطقه الحدیثه با شهرک الصینیه را که تقریبا 22 کیلومتر بود را بطور کامل پاکسازی و اقدام به خنثی‌سازی منطقه کردند.

شب گذشته نیز نیروهای عراقی موفق شدند پایگاه سابق ارتش بنام «ام معارک» واقع در شمال غرب دریاچه الثرثار را از وجود تروریست‌های داعش پاکسازی کنند.

 همچنین این نیروها توانستند از سمت پل القناطر به سمت الحدیثه تقریبا 20 کیلومتر پاکسازی کنند؛ اما عملیات پاکسازی به سمت حدیثه و شکست محاصره حدیثه بدلیل باز نشدن مسیر تقریبا متوقف شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *