احداث تسویه خانه فاضلاب در بیش از 250شهرک صنعتی

19:35 - 17 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۵۸۶۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
یزدانی گفت: جهت صرفه جویی در منابع آب در بیش از 250 شهرک صنعتی تسویه خانه فاضلاب احداث شده تا از پساب تسویه خانه ها برای فضای سبز و موارد صنعتی استفاده شود.
احداث تسویه خانه فاضلاب در بیش از 250شهرک صنعتیبه گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، علی یزدانی رئیس سازمان صنایع کوچک ایران بعد از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته منابع طبیعی گفت: رسالت ما در سازمان صنایع کوچک توسعه زیر ساخت و حمایت از صنایع کوچک است و در توسعه زیر ساخت ها نگاه به توسعه پایدار از دید کسی پنهان نیست.

وی افزود: در مجموعه صنعتی ایران که 560 شهرک صنعتی و 385 ناحیه صنعتی و با فاز عملیاتی بالغ بر 70 هزار هکتار و اراضی در اختیار 130 هزار هکتاری بیش از 7 هزار هکتار فضای سبز ایجاد شده است.

یزدانی تصریح کرد: در راستای حفظ محیط زیست و در جهت صرفه جویی در منابع آب در بیش از 250 شهرک صنعتی تسویه خانه فاضلاب احداث شده تا از پساب تسویه خانه ها برای آبیاری فضای سبز و نیز استفاده صنعتی استفاده شود.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که در توسعه فضای سبز در شهرک های صنعتی نگاه یک جانبه وجود نداشته و شادابی محیط و توجه به سلامت کارکنان نیز از مواردی بوده که به آن توجه ویژه شده است.

رئیس سازمان صنایع کوچک گفت: استان تهران از جمله استان های پیشران در توسعه صنعتی در کشور است و علی رغم وجود محدودیت شعاع 120 کیلومتری از لحاظ توسعه صنعتی بیش از 19 درصد واحدهای صنعتی کشور در استان تهران مستقر است و روزانه متقاضیان زیادی برای سرمایه گذاری در این بخش وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه توجه به محیط زیست و توسعه فضای سبز جزو اولویت های شهرک های صنعتی است گفت: 36 هزار واحد صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی موظف برای ایجاد فضای سبز در داخل واحدهای صنعتی هستند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *