اجرای حکم توقف فعالیت مجتمع تجارت جهانی فردوسی/ قبلا اخطار داده بودیم

13:01 - 17 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۵۶۷۷
حكم توقف فعاليت مجتمع تجارت جهاني فردوسي با حضور برخي مسولان و مدیران شهري پايتخت و شهردار منطقه ١٢ شهرداري تهران اجرا شد.
به گزارش گروه جامعه ،عابد ملكي شهردار منطقه١٢ در حاشيه احراي اين حكم و در جمع خبرنگاران گفت: مدتهاست جلسات بسياري درخصوص عدم رعايت قوانين ساخت و ساز و همچنين ضعف سازه اي اين مجتمع برگزارشد. درهمين راستا همچنين قرار شد كه سازمان نظام مهندسي نیز در اين خصوص اظهار نظر خود را اعلام كند. اين سازمان نيز طي بررسي هايي كه صورت داد در نامه اي مكتوب اعلام كرد مجتمع تجارت جهاني فردوسي ايمني لازم را ندارد.

وي تاكيد كرد: پيرو اين نامه و اعلام رسمي سازمان نظام مهندسي مبني بر مقاوم سازي اين مجتمع؛ موضوع عدم بهره برداري به مرجع قضايي اعلام شد و حكم كميسيون رفع خطر به شهرداري منطقه داده شد. ما نيز مصمم و موظف بوديم كه حكم را اجرا كنيم.

ملکی درخصوص تذكرات لازم به مسولان اين مجتمع قبل از پلمپ آن گفت: اخطار هاي مكتوب و نامه هاي متفاوت هم از سازمان نظام مهندسي و شهرداري به مالك ابلاغ و اعلام شد. همچنين حكم مراجع قضايي را نيز به ايشان ابلاغ كرديم كه از بهره برداري از ساختمان جلوگيري كند.

وی با اشاره به اينكه طي چندين نوبت از مالك خواسته شد كه نسبت به مقاوم سازي و تكميل مجتمع قبل از بهره برداري اقدام كند، تصريح كرد: ايشان قول هاي مساعدي درخصوص اين كار داد و زمان خواست، اما در مدت زماني كه در اختيارشان قرار داديم هيچ اقدام قابل توجهي براي رفع مشكلات مجتمع انجام نداد!

شهردار منطقه ١٢ شهرداري تهران با تاكيد بر اينكه تا رفع مشكلات مجتمع مذکور بحث بهره برداري از آن منتفي خواهد بود، ادامه داد:  بايد اين مجتمع طبق قوانين و مقررات مقاوم سازي شود و حتي بايد اعلام كنم كه ما در همين خصوص هم مي توانيم با مالك محترم همكاري هاي لازم را داشته باشم.

ملكي تاكيد کرد: به مغازه هاي كه فعاليت خود را در اين مجتمع آغاز كرده اند نيز چندين دفعه اخطارهاي لازم داده شده و اعلام شده كه بهره برداري هاي صورت گرفته در اين مكان قانوني نيست.

وي با اشاره به اينكه اين مجتمع كماكان مجوزهاي لازم براي بهره برداري را ندارد و حتي پايان كار ساختماني را نيز از شهرداري دريافت نكرده است، اعلام كرد: بايد بعد از اخذ مجوزهاي قانوني و ایمن سازی استاندارد فعاليت در اين مجتمع صورت مي گرفت که درحال حاضر این اتفاق نیفتاده است.

  در پايان گفت: اميدواريم مالك هرچه سريع تر نسبت به مقاوم سازي و اجراي قوانين ساختماني در اين مجتمع اهتمام ورزد.

انتهای پیام//


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *