نیازمند نگاه حمایتی مسئولان به منابع انسانی هستیم

11:48 - 17 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۵۵۷۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
میرحسینی گفت: تمام مسئولین بایستی یک نگاه ویژه وحمایتی به منابع انسانی خود داشته باشند.
نیازمند نگاه حمایتی مسئولان به منابع انسانی هستیمبه گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی ، میرحسینی در همایش تبیین اهداف نظارت و ارزشیابی که در دادگستری کرمان برگزار شد،اظهار کرد: نگاه دستگاه قضائی  در نظارت و ارزشیابی یک نظارت ایجابی، صیانتی و حمایتی است.

مدیرکل نظارت و ارزشیابی قوه قضاییه با تقدیر از نگاه علمی ودرک عمیق رئیس کل دادگستری استان کرمان نسبت به مسائل مربوط به منابع انسانی ، اعلام کرد: استان کرمان از منظر فرهنگی،اقتصادی،سیاسی و قضائی عملکرد مناسبی در سطح کشور نشان داده است.

این مقام مسئول ضمن تشریح معایب سیستم قدیمی ارزشیابی ونظارت کارمندان افزود:در گذشته گزارشات حاصل از فرم های ارزشیابی فاقد واقعیت ها بود ونظام ارزشیابی موفق به اصلاح کارمندان نمی گردید ومدیران نمی توانستند براساس فرم های ارزشیابی تصمیمات مناسبی اتخاذ نمایند.

وی گفت: در محیط شفاف است که مدیران می توانند تصمیمات مدیریتی خوبی اتخاذ نمایند وبایستی محیط رفتاری وعملکردی کارکنان شفاف سازی گردد.

مدیرکل نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری قوه قضاییه از طراحی شناسنامه و پرونده ارزشیابی کارکنان اداری خبر داد و عنوان کرد: تمام کارکنان قوه قضائیه دارای یک شناسنامه ارزشیابی خواهند شد  که در آن شایستگی های شغلی آنها ثبت خواهد شد.

 وی از راه اندازی سامانه رسیدگی به شکایات مردم نسبت به کارکنان قوه قضائیه در آینده نزدیک خبر داد وعنوان کرد:این سامانه در حال طراحی وپیاده سازی می باشد وامیدواریم در سال 95به بهره برداری برسد.

وی تاکید کرد:تمام مسئولین بایستی یک نگاه ویژه وحمایتی به منابع انسانی خود داشته باشند.

میرحسینی با اشاره به اینکه نظام ارزشیابی قضات به مدت 13 سال در حال فعالیت می باشد وبه موفقیت های خوبی دست یافته است، افزود: نظام ارزشیابی ونظارت ویژه کارمندان اداری قوه قضائیه با رویکرد جدید همراه با استفاده از فناوری ها وتکنولوژی های روز دنیا  به مدت یک سال است که در قوه قضائیه شروع شده است.

این مقام قضائی خاطرنشان ساخت: برنامه‌های نظام ارزشیابی و نظارت ویژه کارمندان اداری قوه قضائیه در چهار محور ارزشیابی، بازرسی،نظارت و پاسخگویی به شکایات مردم طراحی و تنظیم شده است.

مدیرکل نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری قوه قضاییه با بیان اینکه نگاه دستگاه قضائی  در نظارت و ارزشیابی یک نظارت ایجابی، صیانتی و حمایتی است،تاکید کرد:محور اصلی در نظام نظارت و ارزشیابی کمک به توانمندسازی کارکنان است تا از این طریق توانمندی ها را شناسایی و تقویت کرده و موانع رشد را بر طرف کنیم.

میرحسینی گفت: کارکنان اداری حجم زیادی از کار دستگاه قضایی را به عهده دارند و فشارهای کاری زیادی را متحمل می شوند بنابراین باید با معرفی درست اقدامات آنها از کارمندان حمایت کنیم و کارکنان شایسته شناسایی وبه مدیران جهت ارتقاء شغلی معرفی گردند.

وی افزود: براین اساس باید پذیرفت که تمام کارکنانی که صادقانه در دستگاه قضایی خدمت می کنند؛ تمایل دارند که توانمندی ها و زحمات آنها در یک سامانه ای تعریف، ثبت و معرفی شود این حق آنهاست که باید این موضوع ایجاد و احیاء شود.

وی افزود: همه افراد شاغل در دادگستری هاباید به نظام نظارت و ارزشیابی درجهت  تحقق اهداف کمک کنند. زیرا نظارت و ارزشیابی می تواند مشاوری خوب برای تمام مدیران و کارکنان در جهت صیانت از دستگاه قضایی باشد.

میرحسینی با بیان اینکه در منابع انسانی با ارزشهای انسانی مواجه هستیم، سه مولفه ارتقای ارزشهای انسانی کارمندان، ارتقای آموزشی و ارتقای مالی را محور کار حوزه منابع انسانی برشمرد وافزود: در حوزه نظارت و ارزشیابی برای اولین بار انتخاب کارمند نمونه را به کل کشور تعمیم داده و انتخاب کارمند نمونه را تا سطح استانی وشهرستانی گسترش داده ایم.

وی با بیان اینکه ما نسبت به آحاد مردم ،مدیران،کارکنان و دستگاه قضائی متعهد هستیم ،اظهار داشت: یکی از وظایف اداره کل ارزشیابی ونظارت در قوه قضائیه ارشاد،امربه معروف وآگاه سازی در جهت شکوفا سازی وتوانمند سازی کارمندان در راستای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشد.
میرحسینی خاطرنشان کرد: سیستم باید هوشمند بوده و تواناییهای همکاران را شناسایی کند تا از دانش آنها در حوزه های دیگر استفاده شود.






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *