کاهش ورودی پرونده دستاورد آئین نامه و اساسنامه موسسات داوری است

8:44 - 17 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۵۴۰۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
وثیقی گفت: کمیته ملی داوری با تدوین آئین نامه، اساسنامه نهادها و موسسات داوری گام موثر در کاهش ورودی پرونده درسیستم قضایی را محقق می سازد.
به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی ، معاون اداره کل پیشگیری قضایی درباره هدف از برگزاری کارگاه تخصصی تدوین اساسنامه و آئین نامه موسسات داوری گفت: با توجه به اینکه لایحه داوری هم اکنون طی تلاش های اداره کل قضایی و واحد های دیگرتقدیم  ریاست قوه قضائیه شده است ، این اداره کل تلاش می کند مبتنی بر شرایط موجود، ساز و کارهای لازم در بهبود روند فعالیت های مرتبط با حوزه داوری را فراهم نماید، از این رو اقدام به برگزاری این کارگاه تخصصی نموده است .

وی افزود: در راستای تحقق اهداف و سیاست های قوه قضائیه در کاهش ورودی پرونده  به دستگاه قضائی،معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم به شکل متمرکز در سنوات گذشته و سال جاری به منظور  بهبود فعالیت های نهاد و موسسات داوری و ترویج فرهنگ داوری، اقدامات اثر بخشی را پیگیری می نماید .

وی خاطر نشان کرد: در این راستا کمیته ملی  داوری در ستاد اقدام به تعیین راهبردهای اساسی این حوزه پرداخته است که در  کارگاه امروز، در دستور کار کمیته بررسی و تدوین اساسنامه و آئین نامه موسسات و کانون های داوری قرار گرفت .

در ادامه این کارگاه عسگری  رئیس  کمیته ملی داوری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قو.ه قضائیه ، نیز بیان داشت : کمیته ملی داوری در خصوص تدوین نهایی اساسنامه و آئین نامه موسسات و کانون های داوری نشست های تخصصی را در راستای ایجاد یک رویه واحد و جامع در کل کشور جهت بهبود شرایط کمی و کیفی گسترش نهاد داوری برگزار کرده است .

گفتنی است ، کارگاه تخصصی تدوین اساسنامه و آئین نامه موسسات و کانون های داوری روزهای یکشنبه 16 و دوشنبه 17 اسفند ماه به همت اداره کل پیشگیری های قضایی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم با حضور معاونان اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استانهای مرکزی ، چهار محال و بختیاری ، فارس ، آذربایجان شرقی ، تهران ،آقایان، مجدد ، علی محمدی ، رحمانیان ، مسعودی فر و غیاثی در حال برگزاری است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *