افزایش درخواست همکاری علمی با ایران در دوران پساتحریم

12:11 - 16 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۵۰۶۸
دسته بندی: جامعه ، عمومی
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: به علت داشتن پتانسیل‌های بالا و پیشرفت‌های علم و فناوری در کشورمان، شاهد چند برابر شدن درخواست کشورهای دیگر برای همکاری علمی با ایران هستیم.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری محمد فرهادی در هشتمین نشست شورای مدیران این وزارتخانه ضمن ایراد مطالب فوق اظهار کرد: در همه سفرهای مقامات کشورمان به کشورهای دیگر و سفر مقامات دیگر کشورها به جمهوری اسلامی ایران ایران افزایش همکاری های علمی و فناوری بخشی از مذاکرات است و در سفر ریاست محترم جمهور به فرانسه نیز افزایش همکاری های دانشگاهی، علمی و فناوری بین دو کشور مورد بحث قرار گرفت.

وی افزود: همکاری علمی با ایران برای کشورهای دیگر اهمیت بالایی دارد و در سفر رئیس جمهور سوئیس به ایران نیز دیدیم که ایشان در بدو ورود به ضرورت افزایش همکاری های علمی اشاره کرد و برای سخنرانی علمی در دانشگاه تهران حضور یافت و در حضور وی و اینجانب چندین تفاهم نامه همکاری دانشگاهی به امضا رسید.

فرهادی بر اهمیت بالای دستگاه آموزش عالی تاکید کرد و گفت: همه نیروهای انسانی مورد نیاز کشور در تمام دستگاههای اجرایی و سازمان های دولتی و خصوصی در آموزش عالی تربیت می شوند و مخاطبان این وزارتخانه طیف وسیعی از مردم را شامل می شود، لذا موفقیت در این مسیر، به دقت بالا، تصمیم گیری خردمندانه و تلاش فراوان نیاز دارد.

وزیر علوم، در آغاز این نشست ضمن تسلیت ایام فاطمیه، حضور و مشارکت مردم در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را تبریک گفت .

گفتنی است در این نشست مدیران وزارت علوم در مورد برنامه های این وزارت تبادل نظر کرده و از طرف چند تن از مدیران نیز گزارش هایی در مورد حوزه کاری مرتبط با خود ارائه کردند.

انتهای پیام



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *