برای كاهش جمعيت كيفری بايد از ورود بی رويه به زندان جلوگيری شود

2:30 - 15 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۴۱۶۹
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
ترابی گفت: کاهش جمعیت کیفری باید بعنوان یکی ازاولویت های درجه اول کاری و تلاش همگانی درجهت ساماندهی زندانیان تلقی گرديده و در روند رسیدگی به جرائم، استفاده از مجازات زندان باید محدود و در حد ضرورت باشد.
به گزارش گروه حقوقی و قضائی به نقل از روابط عمومي اداره كل زندانهاي استان قزوين: محمود ترابی درجلسه ساماندهی زندانیان وکاهش جمعیت کیفری زندان گفت:کاهش جمعیت کیفری باید بعنوان یکی ازاولویت های درجه اول کاری وتلاش همگانی درجهت ساماندهی زندانیان تلقی گرديده ودر روند رسیدگی به جرائم، استفاده از مجازات زندان باید محدود و در حد ضرورت باشد.

وي با بيان اينكه تنها آزادی ومرخصی و سایر تاسیسات حقوقی نباید درکاهش جمعیت کیفری زندانها مورد توجه قرارگیرد افزود: سیاست کاهش جمعیت کیفری زندانها،یکی از اولویت های مهم دستگاه قضايي است که باید برابر دستورالعمل ساماندهی کاهش جمعیت کیفری، افراد و سازمانها و نهادهای دخیل در این امر از ورود بي رويه افراد به زندان ممانعت بعمل آورند.

ترابی اذعان داشت: مراجع محترم قضایی در معرفی افراد به زندان بویژه جوانان و نوجوانان می‌توانند ضرورت قانونی و عوارض و آثار بازداشت ها و تعدیل لزوم قرارتامین را مورد لحاظ قرار داده و نيز از معرفی کردن افراد معتاد و یا مصرف کننده مواد به زندان ها خودداری کنند.

مدیر زندان مرکزی اظهارکرد: پیشگیری از وقوع جرم قبل از ورود به زندان یکی از الزمات براي تحقق دستورالعمل كاهش جمعيت كيفري زندان ها است  و باید برنامه ریزی درست و هدفمند براي تأديب بزهكاران ومجرمين اعمال گردد. یکی از مواردی که تحقق آن از ورود خیل عظیمی از افراد به زندانها جلوگیری می کند پذیرش بیمه بعنوان وثیقه است که درصورت اجرای کامل می تواند بسیار تاثیر گزار باشد.

ترابي بابيان اينكه تعیین قرارهای متناسب با نوع بزه از ورود افرادی که ضرورتي برای ورود آنها به زندانهامتصور نیست،جلوگیری مي كند بيان داشت: صدور قرارهای نامناسب با ارتكاب جرم و روانه شدن افراد به زندانها یکی از دلایل افزایش جمعیت کیفری است.تعداد زيادي از زندانیان را افرادی تشکیل می دهند که کمتر از یکماه و حتی يك هفته در زندان توقف دارند.






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *