علاقه مندی رومانی برای دریافت گاز از ایران

11:00 - 14 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۴۰۲۰
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت از علاقه مندی رومانی به دریافت گاز از ایران خبرداد و گفت: شرکتهای رومانی برای حضور در بخشهای دریایی و خشکی و همچنین ساخت تجهیزات اعلام آمادگی کرده اند.
به گزارش ، امیرحسین زمانی نیا  درباره محور مذاکره با شرکتهای رومانی که به همراه وزیر امور خارجه این کشور به تهران آمده بودند، اظهار کرد: رومانی به دنبال آن بوده که منابع دریافت گاز خود را متنوع کند از این رو علاقه مند به دریافت گاز از ایران است.

وی با بیان این که آنها اعلام کرده اند برای متنوع کردن منابع دریافت گاز خود روی گاز ایران حساب می کنند، تصریح کرد: به آنها اعلام شد که ایران طی چهار تا پنج سال آینده در موقعیتی قرار خواهد گرفت که روی این موضوع فکر کند تا گاز را بصورت ال ان جی به کجا بفرستد.

زمانی نیا با اشاره به این که در این هیئت شرکتهای فعال در بخش دریا و خشکی حضور داشتند که علاقه مند به حضور و مشارکت در ایران بودند، افزود: همچنین آنها برای ساخت تجهیزات نفت و گاز و مشارکت با شرکتهای ایرانی اعلام آمادگی کرده اند.

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت درباره دیدار با ساچه نیز گفت: این شرکت علاقه مند است تا بعنوان نخستین موسسه ای باشد که خدمات پولی و مالی و پوشش بیمه ای به ایران ارائه می دهد.

وی تصریح کرد: امیدواریم این شرکت جدا از مناسبات دولتی و مذاکره با بانک مرکزی، پروژه های نفت و گاز را بصورت مستقل پوشش بیمه ای دهد.

زمانی نیا همچنین به سفر گروه بین المللی آکر سولوشنز نروژ به ایران و مذاکره با آنها اشاره کرد و گفت: این گروه ضمن ابراز علاقه برای حضور در پروژه های صنعت نفت و گاز عنوان کردند آمادگی انتقال فناوری به شرکتهای ایرانی را دارند.

به گفته معاون وزیر نفت، گروه بین المللی آکر، دارای فناوریهای پیشرفته است که ایران نیز از حضور آنها استقبال می کند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *