دلیل مخالفت با لایحه بودجه چند دوازدهم

12:00 - 14 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۳۹۹۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی با اشاره به مخالفت دولت با ارائه لایحه بودجه چند دوازدهم گفت: لایحه دو دوازدهم و یا چند دوازدهم به سرمایه گذاران سیگنال های خوبی نمی دهد از این رو اصراری به دادن آن نیست .
به گزارش علیرضا صالح معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی در خصوص تعیین قیمت 40 دلاری برای نفت در بودجه سال آینده گفت : بر اساس پیش بینی سازمان های پیش بینی کننده قیمت نفت همچون  مدلی که اوپک برای سال 2016 برآورد کرده است حدود 40 دلار را نشان می دهد .

صالح افزود : اما اینکه بگوییم  دقیقا  نفت چقدر می شود هیچ کس نمی تواند دقیق  ادعا کند  که قیمت  نفت را پیش بینی می کند.

وی گفت : سهمیه ما را در اوپک کشورهایی همچون عربستان  گرفته اند  و ما امروز باید  ورود کرده و سهمیه خودمان را پس بگیریم .

صالح درباره علت تاخیر ارائه لایحه بودجه نیز گفت : قبل از تعیین  تکلیف شدن  بحث برجام  و عملیاتی شدن آن  نمی توانستیم  درباره فروش نفت تصمیم بگیریم و بلافاصله پس از آنکه  موضوع انجام شد منابع را  بر روی  فروش دو میلیون  و 250 هزار بشکه گذاشتیم.

 صالح که اصرار داشت بحث لایحه با تلاش مجلس می تواند به فروردین برسد در پاسخ به این سوال که چرا نمی خواهید   لایحه چند دوازدهم بدهید  گفت : لایحه دو دوازدهم و یا چند دوازدهم به سرمایه گذاران  سیگنال های خوبی نمی دهد از این رو اصراری به دادن آن نیست .

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی درباره  وضعیت یارانه ها در بودجه 95 نیز گفت : یارانه ها به همان رویه سابق پرداخت می شود که البته بحث یارانه ها بیرون از بودجه عمل می شود.

صالح به این نکته نیز اشاره کرد که برنامه ششم توسعه در قالب اقتصاد مقاومتی تهیه  شده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *