عامل شکنجه دلخراش سگ در اردبیل دستگیر شد

17:59 - 12 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۳۶۷۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
عتباتی از دستگیری عامل شکنجه سگ در بیله سوار اردبیل خبر داد و گفت: انگیزه متهم فردی و به قصد انتقام گیری از صاحب سگ بوده است.
«ناصر عتباتی» در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی از دستگیری عامل شکنجه سگ در بیله سوار اردبیل خبر داد و اظهار کرد: پیرو شکایتی که انجمن حیوانات مطرح کرده بود و پیگیری‌های مدیرکل محیط زیست استان اردبیل این فیلم دلخراش و ناگوار مورد بررسی قرار گرفت و به لحاظ اینکه این فیلم در فضای مجازی پخش شده بود و این نوع رفتارها غیراخلاقی باعث ایجاد هزینه برای استان و نظام می‌شود، با اقدام سریع ریاست دادگاه بخش جعفرآباد این پرونده به صورت ویژه رسیدگی و متهم دستگیر شد.

وی با بیان اینکه متهم جوان 24 ساله و فاقد سابقه کیفری است، افزود: انگیزه متهم فردی و به قصد انتقام گیری از صاحب سگ بوده است و از آنجایی که مرتکب به جرم حیوان آزاری و همچنین فحاشی‌هایی نیز نسبت به افراد دیگری داشته و اقداماتش موجب جریحه دار شدن احساسات و عواطف عمومی شده بود، با قرار قانونی بازداشت و روانه زندان شده است.

عتباتی ادامه داد: با توجه به اینکه در دین ما بر خوش رفتاری با حیوانات تاکید شده است و همچنین مبانی قانونی و اخلاقی ما حیوان آزاری را نهی کرده، تاکید می‌کنیم که این رفتارها صورت نگیرد و فرهنگسازی شود.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با قدردانی از اقدامات به موقع  ریاست دادگاه بخش جعفرآباد و پیگیری‌های انجمن حمایت از حیوانات و مدیرکل محیط زیست استان اردبیل، تصریح کرد: قانونگذار در قانون آیین دادرسی کیفری جدید برای سازمان‌های مردم نهادی که موضوع فعالیتشان حمایت از حقوق حیوانات است، اجازه طرح شکایت داده است و این موضوع نشان از اهمیت و حساسیت قانونگذار به رعایت حقوق حیوانات است.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *