هوشیاری و نظارت، ارکان پیشگیری از تهدیدات امنیتی در زندان‌ها است

2:30 - 13 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۳۶۵۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
عرب با توجه به فرارسیدن روزهای پایانی سال و ایام نوروز، بر لزوم هوشیاری و نظارت جدی مسئولان حفاظت و اطلاعات و فرماندهان یگان حفاظت به منظور حفظ امنیت و نظم در زندانها تاکید کرد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی زندانهای استان سمنان، عباسعلی عرب که در جلسه توجیهی و آگاه سازی «تمهیدات امنیتی روزهای پایانی سال در زندانها» و در جمع مسئولین حفاظت و اطلاعات و فرماندهان یگان حفاظت زندانهای تابعه و مسئولین ستاد اداره کل سخن می‌گفت، با هشدار در خصوص تبعات جبران ناپذیر غفلت از امور امنیتی، اظهار داشت: احتمال اینکه شرایط ویژه این ایام و شلوغی‌های پایان سال باعث عدم تمرکز ذهنی در حافظان امنیت زندانها شود، وجود دارد و همین امر ایجاب می‌کند مسئولین حفا و فرماندهان یگان، ضمن حفظ هوشیاری بیشتر، نظارت خود را دوچندان کنند.

وی هوشیاری و نظارت را از مهمترین ارکان پیشگیری از تهدیدات امنیتی و برقراری نظم در زندانها دانست و خطاب به مسئولین حاضر متذکر شد: در کنار آموزش‌های لازم با انجام سرکشی‌های غیرمترقبه از اتاق مانیتورینگ، پست‌های نگهبانی و مراحل اعزام و بدرقه از دقت و درستی انجام وظایف پرسنل و سربازان یگان اطمینان حاصل کنید.

مدیر کل زندانهای سمنان با تاکید بر رعایت عدالت در تقسیم وظایف سربازان وظیفه بیان داشت: دقت لازم را در گردش پاس‌ها و سپردن ماموریت‌های اعزام و بدرقه سربازان داشته باشید. چرا که سربازان وظیفه در سنین جوانی قرار دارند و اگر تعدادی از آنها سهوا تحت فشار قرار بگیرند، خدای ناکرده واکنش‌های منفی از سوی آنان و در نتیجه اتفاقات ناخوشایند را به دنبال خواهد داشت.

عرب با اشاره به اینکه برخی حوادث که در ظاهر ساده به نظر می‌رسند، عواقب امنیتی غیرقابل پیش‌بینی را در پی دارند خاطرنشان کرد: دقت و نظارت را در روزهای باقیمانده سال و ایام نوروز افزایش دهید و از همین امروز تدابیر لازم را در این خصوص اتخاذ کنید.

وی در پایان بر انجام دقیق بازرسی‌ها در اماکن مختلف زندان تاکید کرد و گفت: ضمن بررسی فنی تجهیزات حفاظتی از جمله اتصالات و دیوارها، نسبت به انجام بازرسی‌های دقیق و گسترده در کلیه اماکن زندان از باشگاه ورزشی، آسایشگاه سربازان و نانوایی گرفته تا بندهای عمومی و هواخوری‌ها، اقدام کنید.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *