رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

قوه قضائیه در اجرای عدالت همواره از قرآن، مدد و یاری می‌طلبد

20:30 - 12 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۳۶۱۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام والمسلمین صادقی گفت: قوه قضاییه مجری عدالت است و همواره در اجرای عدالت از راهنمایی های قرآنی مدد و یاری جسته است.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، حجت الاسلام والمسلمین صادقی صبح امروز در اختتامیه سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضاییه که در یزد برگزار شد با اشاره به ویژگی های این دوره از مسابقات اظهار داشت: در دوره نخست این مسابقات، تنها شرکت کنندگان مرد حضور داشتند اما در دوره دوم، بانوان نیز به جمع شرکت کنندگان مسابقات قرآنی افزوده شدند و امسال نیز که سومین دوره این مسابقات برگزار شد خانواده های کارکنان قوه قضاییه هم در آن حضور داشتند.

معاون فرهنگی قوه قضاییه افزود: تلاش داریم به جایی برسیم که برنامه های قرآنی، سرلوحه تمام امور در دستگاه قضا شود.

وی افزود: در این دوره از مسابقات، داوطلبان در چهار رشته قرائت، حفظ، ترتیل و مفاهیم به رقابت با یکدیگر پرداختند، البته به دلیل اینکه رجوع به قرآن نباید تنها محدود به خواندن و قرائت باشد و فهم آن بسیار مهم و در روایات دینی تاکید فراوانی بر آن شده است بیشتر در ترویج مفاهیم و تفسیر قران تلاش خواهیم کرد.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه "برنامه های زیادی در حوزه قرآنی در دستگاه قضا داریم" اظهار داشت: یک برنامه جامع برای تمام اقشار مرتبط با قوه قضاییه حتی مراجعان به این دستگاه در معاونت فرهنگی تدوین و تصویب شده است که شامل تمام بحث های مرتبط با قرآن می شود و برگزاری مسابقات تنها یکی از خروجی های این برنامه است.

معاون فرهنگی قوه قضاییه در پایان با اشاره به آمار شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات  خاطرنشان کرد: در این دوره حدود ده هزار نفر از کارکنان قوه قضاییه اعم از زن و مرد و خانواده های آنان شرکت کردند که به جرات می توان گفت در هیچ مسابقه ای در سطح دستگاه های دولتی چنین استقبالی را سراغ نداریم و این یک استثناء و موجب دلگرمی مسئولان فرهنگی دستگاه قضایی است.

پیش از سخنان معاون فرهنگی قوه قضاییه، محمدرضا حبیبی رئیس کل دادگستری استان یزد نیز با تقدیر از برگزارکنندگان این مراسم و ابراز خرسندی از میزبانی شهرستان یزد در این دوره از مسابقات، بر گسترش اینگونه برنامه های قرآنی تاکید کرد و خواستار توجه ویژه کارکنان دادگستری استان به استفاده از مفاهیم قرآنی در خدمت به مراجعان شد.


 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *