40هزار و 200 شناسنامه در ایام انتخابات تعویض شد/ راهیابی 14 خانم به مجلس شورای اسلامی

10:54 - 12 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۳۳۰۹
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
قائم وزیر کشور در امور سیاسی خاطر نشان کرد: سازمان ثبت احوال در ایام انتخابات همکاری بسیار گسترده و خوبی را با ستاد انتخابات کشور داشت به گونه ای 40هزار و 200 شناسنامه در ایام انتخابات تعویض شد.

هیات های اجرایی و نظارت روند شکایات نامزدهای انتخاباتی را بررسی می کنندبه گزارش گروه خبرنگار سیاسی ، محمد حسین مقیمی قائم مقام وزیر کشور درامور سیاسی در حاشیه نشست خبری با اصحاب رسانه در جمع خبرنگاران درباره شکایت یکی از نامزدهای مجلس خبرگان رهبری و چند نفر از نامزدهای انتخابات مجلس خاطر نشان کرد: یک مورد شکایت در مجلس خبرگان وچند مورد شکایت در مجلس شورای اسلامی داشتیم که طبق قانون هیات های اجرایی و نظارتی بررسی شکایت ها را بررسی می کنند.

وی در پاسخ به سوالی درباره شکایت یکی از نمایندگان مبنی بر دخالت یکی از نهادها در روند برگزاری انتخابات تصریح کرد: طبق قانون دو روز فرصت از سوی نامزدهای انتخاباتی برای ارائه شکایت وجود دارد و هیات اجرایی و نظارتی 7 روز فرصت دارند این شکایت را بررسی کنند از این رو اگر مواردی وجود داشته باشد به طور حتم به آن رسیدگی خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه محمد رضا نجفی بیش از حضور در رقابت انتخابات مجلس از سمت دولتی خود یعنی معاونت اقتصادی استانداری مرکزی انصراف نداده است خاطر نشان کرد: در آن مقطع سمتی به عنوان معاونت اقتصادی در استانداری ها وجود نداشته ولی اگر باز موردی در این رابطه وجود داشته باشد ما آن را بررسی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: برای برگزاری انتخابات 250هزار نفر از نیروهای انتظامی و سپاه پاسداران به ستاد برگزاری انتخابات کمک کردند که جا دارد از آنها تقدیر وتشکر کنیم.

وی با اشاره به اینکه 34 بالگرد و 4 هواپیما برای اخذ رای در روز انتخابات از سوی ستاد انتخابات کشور در نظر گرفته شد خاطر نشان کرد: سازمان ثبت احوال در ایام انتخابات همکاری بسیار گسترده و خوبی را با ستاد انتخابات کشور داشت به گونه ای 40هزار و 200 شناسنامه در ایام انتخابات تعویض شد.

رئیس انتخابات ستاد کشور خاطر نشان کرد: مردم فهیم در روز انتخابات به خوبی از حق و حقوقشان دفاع کردند و اجازه ندادند هیچ کس از شناسنامه آنها برای رای دادن استفاده کند.

مقیمی با اشاره به اقدامات وزارت کشور پیش از شروع انتخابات در موضوعات سیاسی اظهار کرد: بازگشایی خانه احزاب با حضور هر سه گروه اصولگرا، اصلاح طلب و مستقلین از مهمترین مواردی بود که وزارت کشور پس از برگزاری انتخابات این موضوع را انجام داد به گونه ای شاهد بودیم این روند در حضور مردم و جریانات سیاسی در عرصه انتخابات تاثیر به سزایی گذاشت.

رئیس ستاد انتخابات کشور خاطر نشان کرد: منشور اخلاقی انتخابات یکی از دیگر از اقداماتی بود که احزاب در سراسر کشور آن را نوشتند و در هفت اسفند نیز اجرایی کردند به گونه ای ما در انتخابات هفت اسفند شاهد کمترین بی اخلاقی بودیم.

وی تصریح کرد: ما همچنین جلسات معتددی را با احزاب و تشکلهای مختلف در سراسر کشور برگزار کردیم و توانستیم در جهت روند هر چه با شکوه تر انتخابات با نخبگان دانشگاهی و سازمان‌های مردم‌نهاد(اِن‌جی‌او)  نیز جلسات خوبی را برگزار کنیم.

مقیمی با اشاره به اینکه تا این لحظه 14 خانم به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کردند تاکید کرد: 9 نفر از بانوان ما نیز به مرحله دوم انتخابات راه پیدا کردند.

وی در پایان تاکید کرد: از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وزارت اطلاعات ارتش و نیروهای انتظامی که زمینه برقرار امنیت برای انتخابات را فراهم کردند تقدیر و تشکر می کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *