گره‌های سازمان پزشکی قانونی با كمك مقالات مجله علمی باز می‌شود

23:30 - 11 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۳۱۱۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
شجاعی با تأكید بر اثرگذاری مقالات علمی در بهبود فعالیت‌های سازمان گفت: مقالات مجله علمی پزشكی قانونی باید به نحوی تهیه و چاپ شود كه گره‌گشای سازمان در مباحث تخصصی و كارشناسی‌های علمی باشد؛ به همین منظور لازم است مقالات هرچه بیشتر به سمت كاربردی شدن پیش برود.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از اداره كل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشكی قانونی كشور، احمد شجاعی در جلسه شورای دبیران مجله علمی پزشكی قانونی كه صبح امروز 11 اسفند با حضور اعضای هیأت تحریریه در سالن جلسات سازمان برگزار شد، افزود: با توجه به محورها و اصول تعیین شده برای چاپ و تدوین مجله علمی همه ساله باید سطح كمی و كیفی آن مورد ارزیابی قرار گیرد و مقالاتی در این نشریه منتشر شود كه مفید و كاربردی باشد.
 
وی با اشاره به نقش و آثار مجلات علمی اظهار داشت: برای مجلات علمی به طور كلی سه نقش و در نظر گرفته می شود نخست نقش آن در توسعه و پیشرفت علم است. پس از آن تأثیر مجلات علمی مانند یك كتاب در افزایش دانش افراد مورد توجه قرار می گیرد و در نهایت نیز مجلات علمی باید برای تشكیلات وابسته جنبه كاربردی داشته باشد، بنابراین مجله علمی پزشكی قانونی باید در مسیر و راستای این نقش‌ها حركت كند.
 
رییس سازمان پزشكی قانونی كشور با قدردانی از تلاش‌های اعضای هیأت تحریریه مجله علمی و تأكید بر لزوم سیاستگذاری نشریه در این جلسات اظهار امیدواری كرد در سال آینده مجله علمی پزشكی قانونی در تمامی زمینه ها یك گام جلوتر از امروز باشد.
 
گفتنی است در سال 1394، 92 مقاله برای چاپ در نشریه دریافت شده و 197 داوری در مورد این مقالات انجام شده است. از مقالات دریافتی 47 مقاله مورد پذیرش و نوبت چاپ قرار گرفته؛ همچنین در سال جاری 34 مقاله در مجلات به چاپ رسیده است. در سال 1394، چهار شماره از مجله علمی پزشكی قانونی منتشر شده كه شماره زمستان طی روزهای آینده توزیع خواهد شد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *