ابراز نگرانی شورای اروپا از عادی شدن اظهارات نژادپرستانه مسئولان سیاسی فرانسه

18:43 - 11 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۳۰۹۴
شورای اروپا طی گزارشی از افزایش خشونت‌های نژادپرستانه، یهودستیزی و اسلام‌هراسی و همچنین عادی شدن اظهارات نژادپرستانه در فرانسه به ویژه از سوی مسئولان سیاسی این کشور ابراز نگرانی کرد.
به گزارش گروه بین‌الملل ، شورای اروپا طی گزارشی از نگرانی این نهاد اروپایی نسبت به افزایش خشونت‌های نژادپرستانه، یهودستیزی و اسلام‌هراسی و همچنین عادی شدن اظهارات نژادپرستانه در فرانسه از جمله از جانب مسئولان سیاسی این کشور خبر داد.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، در گزارش شورای اروپا که در آن تبعیض علیه رومانیایی‌تبارها ساکن فرانسه محکوم شده  آمده است: خشونت‌های نژادپرستانه ثبت شده از سوی وزارت کشور فرانسه طی سال‌های 2012 تا 2014 شاهد رشد 14 درصدی بوده است. علاوه بر این طی این مدت خشونت‌های یهودستیزانه نیز 36 درصد در فرانسه افزایش داشته و این امر نگرانی کارشناسان کمیسیون اروپایی مبارزه با نژادپرستی و تعصب را برانگیخته است.

«توربجورن جاگلند» دبیرکل شورای اتحادیه اروپا در اظهاراتی اعلام کرد: «ایراد اظهارات نژادپرستانه در فضای عمومی فرانسه به امری عادی و معمول تبدیل شده و این موضوع نگرانی ماست و من از مسئولان فرانسوی می‌خواهم که جلوی این اظهارات را که موجب تشدید تنش‌ها در جامعه فرانسه می‌شود، بگیرند.»

تداوم نگرانی‌ها از اظهارات اسلام‌هراسانه در فرانسه

کارشناسان اروپایی همچنین طی این گزارش به تداوم نگرانی‌ها از اظهارات اسلام‌هراسانه بخشی از مسئولان سیاسی فرانسه نظیر «مارین لوپن» رهبر حزب جبهه ملی این کشور پرداختند که چندی پیش برگزاری نماز جماعت در فضاهای عمومی فرانسه را به اشغالگری نازی‌ها تشبیه کرد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *