رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر و كارتن خواب‌ها با جديت ادامه دارد

11:49 - 08 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۱۳۴۹
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
حجت‎‌الاسلام کرمی گفت: طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر و كارتن‌خواب‌ها با جديت ادامه دارد و با توجه به فرصت نزدیکی به پایان سال این طرح با جدیت بیشتر اجرایی می‌شود.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومي دادگستری کل استان قزوين، حجت الاسلام محسن کرمی در كميته حقوقي قضايي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان قزوين بیان داشت: حفظ و صيانت از اموال توقيفي متهمان اعم از مواد مخدر و ساير متهمان ضروري است و در اين ميان بايد دقت نظر وجود داشته باشد.
 
وی ادامه داد: پس از انجام بررسي هاي لازم، بايد وقتي خودروي متهمان توقيف و در پاركينگ نگهداري مي شود؛ خودرو از ناحيه درب ها، صندوق عقب و كاپوت خودرو پلمپ شود تا از هرگونه آسيب و دسترسي هاي غيرمجاز دور باشد.
 
معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین اضافه کرد: بايد بپذيريم كه راه مفر قانوني منتهي به تخلف است بنابراین همه باید مقید به اجرای قانون باشند.
 
وی افزود: اين مهم بدان معني است كه توقيف خودرو بايد با نظارت قضايي توأمان و بيشتر همراه باشد که این امر در حال حاضر وجود دارد و با جدیت بیشتری نیز دنبال می شود.
 
حجت الاسلام کرمی عنوان کرد: طرح جمع آوري معتادان متجاهر و كارتن خواب ها با جديت ادامه دارد و با توجه به فرصت نزدیکی به پایان سال این طرح با جدیت بیشتر اجرایی می شود تا اقدامات پیشگیرانه را شاهد باشیم.
 
در ادامه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بوئین زهرا اظهارداشت: علاوه بر تكاليف قانوني در خصوص اموال بيت المال و اموال شخصي، تكاليف و تعهدات شرعي را نيز فراموش نكنيم.
 
ابوالفضل محبی تأکید کرد: البته ما ضمن تأکید بر رعایت قانون از جهت شرعی نیز حساسيت هاي بيشتري داريم که باید دقت شود.
 
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان نیز گفت: لازم است موضوع نظارت بر پارکینگ ها و دسترسی قاضی پرونده به خودروها به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.
 
فرزین افروز یادآورشد: دستگاه قضا در خصوص صیانت از اموال متهمان دقت نظر و حساسیت دارد ولی نباید طوری عمل شود که این روند موجب تضییع حقوق متهم در ابعاد پرونده و خارج از پرونده شود.
 
در ادامه برخی دیگر از حاضران جلسه دیدگاه های خود را مطرح کردند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *