نمایندگان ملت دغدغه نظام و زندگی مردم را داشته باشند

11:45 - 07 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۰۶۷۱
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: نمایندگان ملت دغدغه نظام و زندگی مردم را داشته باشند.
به گزارش گروه سیاسی ، آیت‌الله محمد یزدی پیش از ظهر امروز پس از اینکه رای خود را به صندوق انداخت در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: امروز روزی تاریخی و ماندگار برای کشور ما به شمار می‌رود چرا که مردم ما برای حمایت از نظام جمهوری اسلامی پای صندوق‌های رای آمده‌اند و برای همگان روشن‌ است که حضور در انتخابات به معنای صحه گذاشتن بر نظام حاکم کشور است، نظامی که اسلامی و الهی است و ولایت فقیه در آن حاکم است.

وی افزود: امروز از ایام‌الله به حساب می‌آید و این روز به کمک دین خدا خواهد آمد. همراهی انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی یکی از خدمات و کارهای مفیدی بود که در دوره گذشته انجام شد و مجلس خبرگان را یک سال بیشتر ادامه دادیم تا بتوانیم دو انتخابات را همزمان برگزار کنیم و کمتر کشوری در دنیا است که به طور متوسط در هر سال یک انتخابات دارد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: مردم ما آگاه هستند که مجلس خبرگان در طول قدرت رهبر قرار دارد و مقدس‌ترین نهادی است که در جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: افرادی که در انتخابات مجلس خبرگان رهبری شرکت می‌کنند بدانند که به دین خدا کمک می‌کنند و مردم باید به کسانی رای دهند که به وظایف خبرگان آشنایی داشته باشند چرا که این مجلس دو وظیفه خطیر یعنی تعیین رهبری و نظارت بر فعالیت رهبری را بر عهده دارد.

آیت‌الله یزدی افزود: مجلس خبرگان برای زندگی روزمره مردم نیست بلکه برای فرهنگ اصیل حاکم برای کشور است؛ کسانی را باید برای این مجلس انتخاب کرد که با اسلام و مبانی آن آشنا باشند تا شخصی را که در راس قوای کشور قرار می‌گیرد بتواند قابلیت و کارایی لازم را داشته باشد.

وی اظهار کرد: باید به این نکته توجه کرد که در انتخاب خبرگان کسانی باید وارد شوند که توانایی، صلاحیت و اهلیت انتخاب رهبر را داشته باشند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت مجلس شورای اسلامی در نظام اسلامی اشاره کرد و افزود: نمایندگانی باید به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کنند که دغدغه زندگی مردم و نظام را داشته باشند و تنها به فکر منافع شخصی و حوزه انتخابیه خود نباشند.

وی اضافه کرد: نماینده هر حوزه باید بداند که طبق قانون اساسی نماینده کل کشور است و باید نگاهی کشوری داشته باشد و کسانی که در حوزه‌های انتخابیه خود وعده‌های نامناسب شخصی و یا گروهی به افراد می‌دهند اشتباهی حقوقی و قانونی را مرتکب می‌شوند. بر اساس قانون اساسی نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید در مسائل داخلی و خارجی کشور ورود کرده و به دغدغه مردم در این موارد توجه کنند.

آیت‌الله یزدی تاکید کرد: وقتی مجلس در راس حاکمیت کشور قرار دارد باید در تصویب قوانین داخلی و قوانین خارجی منافع عامه مردم را در نظر بگیرند و این سفارش امام و مقام معظم رهبری است که باید به مستضعفین توجه کرد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *