برگرداندن زندانیان مواد مخدر به جامعه یکی از اولویت‌های دستگاه قضایی است

5:00 - 07 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۰۴۷۲
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
حیدری گفت: یکی از اولویت‌های دستگاه قضایی برگرداندن معتادین پس از ترک و سم‌زدایی آنها به جامعه است.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان آذربایجان غربی، حيدری در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان غربی كه در سالن جلسات این شورا برگزار شد ، به برگرداندن مددجویان مواد مخدر به جامعه تاکید کرد و گفت: یکی از اولویتهای دستگاه قضائی برگرداندن معتادین پس از ترک و سم زدایی آنها به جامعه و برگشتن به نزد خانوادهایشان است.
 
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی ‌با اشاره به کمبودهای موجود در زندانهای این استان اظهار داشت: با وجود پروژه‌های در دست اقدام جهت ایجاد زندان فعلاً زندانهای این استان جوابگوی نیاز نمی باشد و باید با اجرای برنامه های فرهنگی و تربیتی زندانیان را در جهت بازگشت به جامعه آماده سازی کنیم و به نزد خانوادهایشان برگردانیم.
 
حیدری افزود: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان می تواند در زمینه های ایجاد کمپ جهت نگهداری معتادین و جمع آوری آنها از خیابانها و بازگرداندن آنها به نزد خانوادهایشان اقدامات موثری را انجام دهد.
 
فیروزی معاون دادستان کل کشور در بخش ديگري از اين جلسه با اشاره به همدلی و وحدت مسئولین استان گفت : عدالت در راستای امنیت باید باشد و تا همدلی و وحدت در بین مسئولین نباشد این امر میسر نخواهد شد.
 
فیروزی افزود: مواد مخدر یک بحران بین المللی می باشد و باعث آسیب های دیگری مانند فساد اخلاقی و سرقت را در پی خواهد داشت و جوانان ما قبل از به تکامل رسیدن در دام اعتیاد گرفتار شده و از گردانه زندگی خارج می شوند.
 
معاون دادستان کل کشور در ادامه سخنان خود اظهار داشت: جرایم مواد مخدر جرایم پیچیدی ای می باشد و افرادی که این نوع جرایم را انجام می دهند افراد سازمان یافته و مافیای هستند اما دلیل اینکه نیرو های ما همیشه بر این افراد غلبه دارند ایمان به هدفشان است.

فیروزی در پایان سخنان خود با اشاره به پنج مرحله ای دادرسی گفت: کشف جرم توسط ضابطین و ارجاع پرونده توسط دادستان عمومی و انقلاب به دادیاران و بازپرسان وظیفه شناس و تعقیب و نظارت بر پرونده و در نهایت حصول نتیجه در اجرای احکام اگر با دقت صورت بگیرد نتیجه ای مثبت در بر خواهد داشت.
 
در ادامه اين جلسه تعدادي از حاضرين به ارائه گزارش از اقدامات انجام شده و طرح نظرات و پيشنهادات خود در خصوص موضوع جلسه پرداختند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *