رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

از هر 7 تولد، یک نوزاد مبتلا به دیابت بارداری است

3:10 - 07 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۰۴۱۵
شیوع افزایش قند خون در بارداری در جهان 17 درصد تخمین شده است و بر مبنای نژاد و موقعیت جغرافیایی از 10 درصد در آمریکای شمالی تا 25 درصد در جنوب شرقی آسیا متغیر گزارش شده است.
به گزارش گروه فضای مجازی ، دیابت بارداری در کشور افزایش پیدا کرده است از این رو باید این بیماری در زنان باردار با آموزش های لازم مدیریت شود.

دکتر اسدالله رجب رییس انجمن دیابت ایران در خصوص شیوع دیابت بارداری گفت: مطالعات جهانی اخیر حاکی از آن است که دیابت بارداری در جهان در حال افزایش است البته این بیماری نیز در کشور آمار فزاینده ای دارد و پیامدهای دشواری را به زنان و جامعه تحمیل می کند.

دکتر رجب در ادامه افزود: دلیل اصلی دیابت بارداری ازدواج در سنین بالاست. زیرا سن ازدواج و بارداری افزایش یافته است و تغییر در سبک زندگی باعث افزایش این بیماری در ایران و جهان شده است.

وی با اشاره به برنامه های تعیین شده از سوی گروه مطالعاتی انجمن جهانی دیابت ادامه داد: برنامه هایی از سوی گروه مطالعاتی انجمن جهانی دیابت بارداری(IADPSG) شیوع افزایش قند خون در بارداری در جهان 17 درصد تخمین شده است و بر مبنای نژاد و موقعیت جغرافیایی از 10 درصد در آمریکای شمالی تا 25 درصد در جنوب شرقی آسیا متغیر گزارش شده است.

دکتر رجب با بیان آخرین آمار منتشر شده گفت: بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی فدراسیون جهانی دیابت در سال 2015، از هر 7 تولد یک نوزاد تحت تأثیر دیابت بارداری متولد شده است. به عبارتی از شیوع 14% دیابت بارداری در جهان خبر داده است.

وی با اشاره به آمار دیابت بارداری در ایران تصریح کرد: در ایران نیز مطالعات مختلف، آمار مختلفی را برای شیوع دیابت بارداری گزارش کرده اند. بطور کلی بر اساس مطالعات صورت گرفته در دهه 80 در ایران، شیوع دیابت بارداری حدود 4.9% تخمین زده شده است که از حدود 0.7% در کرمانشاه تا  18.6 % در کرج متغیر بوده است.

رییس انجمن دیابت در راستای افزایش شناخت و آگاهی عموم بویژه زنان باردار (دیابتی و غیردیابتی) بیان کرد: مردم باید به كليات ديابت، اثر ديابت بر روي مادر و جنين، مسائل روانشناختي در ديابت بارداري، تغذيه در دوران بارداري در بيماران ديابتي، شيوه مديريت در ديابت بارداري، كنترل ديابت و بررسي‌هاي بعد از آن و نقش آموزش در دوران بارداري، نقش مادر ديابتي در دوران بارداري آگاهی لازم را داشته باشند.

/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: شبکه مجازی آستان


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *