اعطای بن کتاب به شهروندان شمال تهران در ازای پسماند خشک

5:10 - 06 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۰۰۷۱
دانش‌آموزان منطقه 3 تهران با تحویل پسماند خشک به اداره ی بازیافت بن کتاب دریافت می‌کنند.

به گزارش گروه جامعه ،محمود رضا سابقی ، رئیس اداره پسماند، اظهار کرد: برای آشنایی و مشارکت دانش‌آموزان در طرح جمع آوری پسماند خشک از مبدا، دانش‌آموزان به ازای پسماند خشک خود به ماموران بازیافت بن کتاب دریافت می‌کنند.

وی افزود: انجام چنین طرحی باعث می شود دانش آموزان برای مشارکت در این طرح فرهنگی تشویق شوند و همچنین از والدین خود بخواهند در این طرح مشارکت کنند.

رئیس اداره ی مدیریت پسماند با اشاره به اجرای طرح "کمپین آسمان آبی ،زمین پاک " در شهر تهران گفت: با توجه به تاثیر پذیری خانواده ها از کودکان خود و لزوم فرهنگ سازی از سنین پایین این طرح به اجرا گذاشته است از سوی دیگر کودکان در قبال تحویل پسماند خشک به غرفه های بازیافت کارت ها ی جایزه دریافت می کنند.

وی با اشاره به اینکه این اداره اقدام به خرید جایزه و تحویل آن به مدارس کرده است تصریح کرد: کودکان همراه با خانواده های خود می توانند پسماندهای خشک منازل خود از قبیل کاغذ، فلزات، شیشه، پلاستیک و غیره را به غرفه های بازیافت مستقر در محلات تحویل داده و در ازای آن کارت جایزه دریافت کنند و با جمع کردن تعداد ی از این کارت ها و تحویل آن به مدارس جایزه دریافت کنند.

سابقی با اشاره به عزم جدی مدیریت شهری برای توسعه ی طرح تفکیک مواد از مبدا و جلب مشارکت شهروندان در این زمینه گفت: این طرح هم اکنون به طور گسترده در مدارس دخترانه و پسرانه ی کمیل ، نرجس ، شمیم فاطمیه ، مفتح ، نور ایمان ،کوشش ، شفاعت در حال اجراست و تاکنون یک هزار و 140 نفر از دانش‌آموزان آموزش چهره به چهره دیدند.

وی ضمن استقبال از مشارکت مدیران و مربیان مدارس با اداره ی مدیریت پسماند، مطرح کرد: این طرح هم اکنون در سایر مدارس نیز در حال اجراست و در نظر داریم تمامی مدارس را تحت پوشش قرار دهیم .

وی با اشاره به اینکه آموزش بازیافت در قالب مسابقه ،کارگاه بهترین‌ها از دوریختنی‌ها، اجرای نمایش و غیره در 60 درصد از مدارس این منطقه اجرا شده است افزود: کودکان یکی از مهم‌ترین گروه‌های هدف برای آموزش بازیافت هستند که تاثیر مطلوبی هم می‌توانند بر والدین خود داشته باشند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *