رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ترویج قرآن نقش بی بدیلی در توسعه عدالت اجتماعی دارد/ تشریح اهداف طرح جامع قرآن قوه قضائیه

13:00 - 04 اسفند 1394
کد خبر: ۱۳۹۵۸۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام و المسلمین معصومی لاری گفت: ترویج قرآن و معارف قرآن در زندگی مردم نقش بی بدیلی در توسعه عدالت اجتماعی دارد.
به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی ، حجت الاسلام و المسلمین معصومی لاری معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه در نشست خبری که به منظور مسابقات قرآنی برگزار شد، در رابطه با جایگاه فعالیت‌های قرآنی و برگزاری سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه کارکنان قوه قضائیه گفت: امسال افراد شرکت کننده در این مسابقات از مرحله مقدماتی و شهرستانی که ثبت نام کردند حدود 10 هزار نفر حضور داشتند که نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش حضور داشته ایم.

وی افزود: در مرحله نهایی این مسابقات تعداد 202 نفر توانستند به مرحله نهایی راه یابند که این مرحله در هفته آینده و در روزهای 11 و 12 اسفند در یزد برگزار خواهد شد.

معاو فرهنگ دینی معاونت فرهنگی قوه قضائیه اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح که طرح جامع قرآن قوه قضائیه نام دارد، صرفا تربیت روخوان یا قاری و یا نهایتا یک فرد حافظ قرآن نیست بلکه اجرای این طرح وسیله ای است که ما تمامی ابعاد زندگی خود را قرآنی کنیم و از برکات آن بهره مند شویم.


وی همچنین گفت: ترویج قرآن و معارف قرآن در زندگی مردم نقش بی بدیلی در توسعه عدالت اجتماعی دارد.

معصومی لاری در ارتباط با اهداف اجرای طرح جامع قرآن قوه قضائیه گفت: این طرح فقط یک طرح فرهنگی نیست بلکه کار ما در خصوص فعالیتهای قرآنی کار سیاسی، اجتماعی ، اقتصاد و قضایی است چون اگر قرآن در زندگی و درجامعه نهادینه شود دیگر ظلمی اتفاق نمی افتاد و انسان به اهداف عالیه خود خواهد رسید.

وی ادامه داد: باید کاری کرد که به جای افزایش قضات و سازمانهای قضایی میزان جرایم و تظلمات کاهش یابد و این جز با عمل به قرآن و مفاهیم قرآن این میسر نیست.

معاون فرهنگ دینی و سازمان قوه قضائیه به بیان اهمیت این طرح اشاره کرد و گفت: این طرح برای اولین بار است که در قوه قضائیه به طور سازمان یاقته اجرا می شود با تعامل و همکاری 6 مرکز و موسسه قرآنی شروع به کار کرده است تا بتواند در همه رشته ها از قبیل روخوانی حفظ ، ترتیل تجوید و در تمامی نقاط کشور و در همه ابعاد مخاطبین حضور موثری داشته باشد.

وی از مراکز جامعة القرآن، عصر ثقلین، اتحادیه تشکل های قرآنی، سازمان دارالقرآن، دانشگاه قرآن و حدیث و اوقاف به عنوان همراهان قوه قضائیه در اجرای این طرح نام برد و از امضای تفاهمنامه همکاری با این موسسات به جز اداره اوقاف خبر داد.

معصومی لاری همچنین سه بخش اصلی در اجرای طرح جامع قرآن قوه قضائیه را توضیح داد و گفت: آموزش، ترویج و تبلیغ و مسابقات بخش های اصلی در اجرای سراسری این طرح است.

وی با اشاره به اهمیت آموزش در اجرای موثر این طرح گفت: آموزش های در نظر گرفته شده در این طرح تمامی مخاطبان جامعه را در بر می گیرد و از روش های حضوری، غیرحضوری بر سر فضای مجازی، تلفن و نرم افزارها استفاده می شود.

وی تصریح کرد: مسابقات سراسری این طرح شامل افرادی می شود که در دوره های آموزشی ما شرکت کرده باشند و مراکز قرآنی مذکور تاییدیه حضور در دوره های آموزشی را صادر کرده باشند.

معصومی لاری ادامه داد: در این مسابقات مرحله شهرستانی حذف شده است و همه افراد مستقیما در مرحله استانی شرکت می کنند برندگان این مرحله به مرحله منطقه ای راه یافته و نهایتا افراد برتر در مرحله کشوری حضور می یابند که پیشنهاد شده است که نفرات برتر در مرحله نهایی مستقیما وارد مسابقات سراسری قرآن کریم شوند.

معاون فرهنگ دینی و سازمانی قوه قضائیه گفت: در بخش ترویج و تبلیغ که در این طرح عملیاتی می شود فعالیت های گسترده و جامع تری داریم چون در دو بخش آموزش و مسابقات مخاطبان هدف ما مشخص هستند اما در بخش تبلیغ و ترویج باید همه افراد جامعه تحت پوشش قرار گیرند و راه کارهای این بخش اهدای بسته های فرهنگی و فضا سازی و همچنین استفاده از ظرفیت های موجود بهره برده می شود.

معصومی لاری با تاکید بر تعامل ایجاد شده بین معاونت فرهنگی قوه قضائیه با مراکز و موسسات قرآنی گفت: هدف ما در گام اول اجرای طرح تحت پوشش قرار دادن 40 هزار نفر در سراسر کشور است که نسبت به سال گذشته 4 برابر خواهد بود.

وی به حضور داوران بین المللی در این دوره از مسابقات اشاره کرد و گفت: تمامی مراحل از ابتدا تا کنون با نظارت و استانداردهای قرآنی برگزار شده است.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *