در برنامه 90 شب گذشته چه گذشت؟

7:44 - 04 اسفند 1394
کد خبر: ۱۳۸۷۷۴
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
برنامه شب گذشته نود با محوریت بررسی اتفاقات هفته گذشته فوتبال ایران روی آنتن رفت.
در برنامه 90 دیشب چه گذشت؟به گزارش گروه ورزشی ، برنامه سوم اسفند نود با محوریت بررسی هفته بیست و یکم رقابت های لیگ برتر و قهرمانی تیم ملی فوتسال در جام ملت های آسیا ساعت ۲۲:۳۷ دوشنبه از پخش شد.

سوال مسابقه نظرسنجی درباره انتخاب بهترین گل دو ماه اخیر پخش شد که یک گل از فوتسال و یک گل از فوتبال بانوان هم میان آنها بود. در نهایت هم گل احمد نوراللهی به عنوان برترین گل انتخاب شد.

محمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال ایران، قهرمان جام ملت های آسیا به استودیو آمد و گفت‌وگوی ویژه‌ای با او انجام شد.

تعداد شرکت کنندگان در نظرسنجی نود از خارج کشور با اپلیکیشن پیامکی برنامه نود ۴۴۱۱ نفر اعلام شد و قرعه کشی مخصوص آنها با یک برنده ۱۰ میلیون ریالی انجام شد. سپس قرعه کشی سایر بینندگان برنامه هفته گذشته هم به کمک سرمربی تیم ملی فوتسال انجام شد.
ترین های هفته بیست و یکم لیگ برتر پخش شد که شامل بخش های زیر بود:

حرکات تکنیکی هفته: داریوش شجاعیان(گسترش فولاد) - محسن مسلمان(پرسپولیس) - محمد ایران پوریان(تراکتورسازی) - مهدی رجب زاده(ذوب آهن) - فرشاد احمدزاده(پرسپولیس) - محمد ابراهیمی (گسترش فولاد) - حمید دیوسالار(راه آهن) - آندرانیک تیموریان(سایپا) - بختیار رحمانی(تراکتورسازی) - داریوش شجاعیان(دومین حرکت- گسترش فولاد) - علی فاطمی(راه آهن) - ایراهیم صادقی(سایپا) - پیام شیرزادی(استقلال خوزستان) - امید نورافکن( استقلال) - احمد نورالهی(پرسپولیس) - پیام صادقیان(صبای قم) - طالب ریکانی(استقلال اهواز) - محمد ابراهیمی(حرکت دوم - گسترش فولاد) - علیرضا بیرانوند(نفت تهران) - حسین ساکی(استقلال اهواز) - فرشاد احمدزاده(حرکت دوم - پرسپولیس) - محمد ابراهیمی(حرکت سوم - گسترش فولاد)

کار تیمی برتر هفته: پرسپولیس مقابل سایپا
موقعیت از دست رفته هفته: جابر انصاری برابر گسترش فولاد
پاس گل برتر هفته: پیام شیرزادی از استقلال خوزستان مقابل صبا
مهار برتر هفته: مجتبی روشنگر از پدیده مقابل سیاه جامگان

 مسعود مرادی به عنوان کارشناس داوری اضافه شد. مرادی در خصوص داوری دیدار پرسپولیس و سایپا اظهار داشت: ایوبی به دلیل خطا روی عالیشاه در دقیقه ۲۹ باید کارت زرد دوم وکارت قرمز دریافت می‌کرد. تصمیم داور روی پاس به عقب به دروازه‌بان اشتباه بود و شجاعت به خرج داد که تصمیمش را عوض کرد چون این دفع توپ بود نه پاس به عقب. برخورد توپ به دست بازیکن پرسپولیس در محوطه جریمه اتفاق نیفتاد و احتمال بیرون بودن توپ از محوطه بیشتر بود. کارت زرد دوم بنگستون درست بود و بدون این که به توپ کاری داشته باشد خطا کرد.  گل سایپا درست بود و همزمان با ضربه سر مهاجم سایپا برخورد با دروازه‌بان پرسپولیس انجام شد و به همین خاطر خطایی نشد. با محاسبه انجام شده مشخص شد ۸ دقیقه و ۳۴ ثانیه زمان‌های تلف شده بود که ۵ دقیقه از سوی داور اعلام شد. 

تقویم نود و مرور اتفاقات نوستالژیک فوتبال مصادف با ۲۷ بهمن تا ۳ اسفند در تاریخ بخش بعدی نود این هفته بود.

مرادی درباره داوری مسابقه استقلال - گسترش فولاد گفت: پنالتی گسترش فولاد درست بود و مدافع هم با دست هم با پا ضربه زد. پنالتی قطعا باید تکرار می‌شد هم به خاطر خروج رحمتی از دروازه هم ورود بازیکنان به محوطه جریمه. قبل از گل استقلال خطا شد و روزبه چشمی هم با پا هم با دست بازیکن گسترش را هل داد و و زاویه دید داور خوب نبود که متوجه نشد. موقعیت تک به تک گسترش فولاد به اشتباه آفساید اعلام شد و مهاجم حداقل دو متر عقب تر بود. در صحنه درگیری بازی اخراج نصرتی درست بود و به خاطر حرکت  اولش روی هوا هم می توانست اخطار بگیرد و اخطار برای رحمتی کافی بود.

تیم منتخب هفته ۲۱ لیگ برتر براساس نمرات تیم آنالیز برنامه نود معرفی شد.

اصغرحسن زاده ارزشمندترین بازیکن جام ملت های فوتسال آسیا و حسین طیبی آقای گل تیم ملی به برنامه آمدند.

از ۹۰ تا ۹۰ شامل حواشی یک هفته گذشته فوتبال کشور پخش شد.

مرور عملکرد لژیونرهای فوتبال کشور در هفته گذشته مرور شد.

مصاحبه اختصاصی گزارشگر برنامه نود با جواد نکونام در قطر پخش شد و کاپیتان سابق تیم ملی گفت امیدوارم روزی نرسد که کی روش هم مانند برانکو برود و پشیمان شویم که چرا رفت.

مهدی تارتار سرمربی برکنار شده راه آهن روی خط تلفنی نود آمده و درخصوص حواشی اخراجش صحبت کرد. پس از وی سعید رمضانی سرپرست و فرشاد کرمی مربی این تیم نیز روی خط آمدند.

تارتار گفت: از ابتدا که آمدم می‌دانستم راه آهن شرایط خوبی ندارد و آخرین تیم بسته شده و یارگیری خوبی نداشته است. تمام امید‌ما به یارگیری نیم فصل بود که در آن زمان هم سیاست باشگاه درآمدزایی از راه فروش بازیکن بود و چند بازیکن هم از دست دادیم و بضاعتمان طوری بود که نمی‌توانستیم با پول نقد بازیکن بگیریم و به جز فروزان هیچ کدام از بازیکنایی که خواستیم از لیگ برتر جذب نشد و به ناچار سراغ بازیکنان لیگ یکی و دویی رفتیم.

یک بازیکن خارجی هم باشگاه خودش جذب کرد و ما نظری درباره‌اش نداشتیم. او یک دفاع راست قبرسی بود و مالک باشگاه رزومه‌اش را درآورد و جذبش کرد و یکی دو بازی اول او را بازی دادیم و بعد به دلیل بی انضباطی از ترکیب ۱۸ نفره بیرونش گذاشتم.

 تارتار در مورد اینکه این بازیکن به او تحمیل شده یا خیر گفت: خوشحالم که در حیطه کاری ام به کسی اجازه دخالت ندادم و این بازیکن هم دیگر بازی نکرد. طبیعتا آنها دوست داشتند این بازیکن بازی کند. یکی از دستیارانم که گفته می شد اگر به کادر اضافه شود مشکلات مالی برطرف می‌شود من اسمی از کسی نمی آورم اما اینطور به من گفته بودند. من دوست ندارم اسم ایشان(فرشاد کرمی) را بیاورم. مطمئنا ایشان دوست دارد اسمش در این برنامه پرببینده گفته شود. یک توصیه به مربیانی متمولی که دوست دارند مربیگری کنند دارم این است که با زحمت کشیدن در فوتبال مطرح شوند و راه درست را بروند.

سرمربی برکنار شده راه آهن گفت: از مسئولان سازمان لیگ می‌خواهم تا وقتی با من تسویه حساب نشده اجازه ندهند مربی جدید روی نیمکت بنشیند. نمی‌دانم چرا این قانون برداشته شد اما من قرارداد ۵ ساله‌ام را هم نمی خواهم، حداقل حق و حقوق ۱ سال قراردادم را پرداخت کنند.

سعید رمضانی سرپرست راه آهن روی خط آمد و در واکنش به صحبت تارتار درباره دلایل کنار گذاشتنش گفت: باشگاه به این نتیجه رسید شاید با تغییر سرمربی نتایج عوض شود و این حق مسلم باشگاه است و برایش قابل احترام است.

فرشاد کرمی سرمربی تیم ملی دانشجویان که نامش در مکالمه برده شد روی خط آمد و گفت: از روز اولی که در خدمت آقای تارتار بودم با تمام وجود درخدمت ایشان بودم و با صداقت کامل کار کردم. من بالاترین مدرک A یوفا را دارم و در حال گرفتن مدرک پروفشنال یوفا هستم. هم پدر و هم مادر من استاد دانشگاه و از یک خانواده متوسط هستم و صحبت‌ها در خصوص تمکن مالی خانواده‌ام صحبت ندارد. من سال‌ها مربی دانشگاه تهران بودم و نتایج دیدارهای دوستانه تیم ملی دانشجویان از جمله بردن تیم استقلال نشان دهنده عملکرد فنی من است.

وی افزود: این طور نیست که هرکس تمکن مالی داشته باشه آزمون‌های مربیگری را با موفقیت بگذراند و این را از آقای حسین عبدی که در اروپا مدرک گرفته می‌توانید بپرسید. من به دو زبان زنده آلمانی و انگلیسی مسلط هستم. من دوست آقای کیانیان هستم و ایشان هم علاقه دارند کسی از نزدیکانش را به کار بگیرد اما من با تکیه به توان فنی خودم استخدام شدم.

تارتار در این لحظه گفت: ایشان که دوست آقای کیانیان هستند بگویند دلیل برکناری من چی بوده؟ من می‌گویم چون آقای کرمی را کنار گذاشتم.

که فرشاد کرمی پاسخ داد: من برای آقای تارتار احترام قائلم اما اگر من نفوذی در باشگاه داشتم اول فصل خودم سرمربی می‌شدم.  

نتایج و گل های هفته بیست و هفتم لیگ دسته اول باشگاه های کشور مرور شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *