سالانه 6.7 میلیون بشکه میعانات گازی صادر می شود

4:00 - 30 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۷۰۸۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
شرکت پالایش گاز فجر جم سالانه 6 میلیون و 700 هزار بشکه میعانات گازی را صادر می کند.
به گزارش گروه اقتصاد ،محمد کریم ناظمی رئیس پایانه بندر صادراتی بندر سیراف دگفت: این میزان میعانات گازی، از طریق بندر صادراتی سیراف واقع در استان بوشهر به کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا از جمله چین، کره جنوبی و ژاپن و همچنین امارات متحده عربی صادر می شود.
 
ناظمی افزود: این میعانات گازی، با استفاده از پمپهای مخصوص و از طریق دو خط لوله 10 اینچی به طول 42 کیلومتر از پالایشگاه فجر جم به این بندر ارسال می شود.

 
وی افزود: این تاسیسات با چهار مخزن 40 هزار مترمکعبی، امکان بارگیری هزار و 200 تن میعانات گازی در هر ساعت را دارد بنابراین بارگیری کشتی های 40 هزار تنی در حدود 30 ساعت زمان می برد و به طور متوسط هر هفته یک کشتی در این بندر بارگیری می کند.
 
ناظمی با بیان اینکه این پایانه در سال 1369 ساخته شد، افزود: در 25 سال گذشته بیش از هزار و 200 کشتی در این پایانه بارگیری و میعانات تولید شده در پالایشگاه فجر جم را به کشورهای دیگر و از جمله کشورهای شرق آسیا صادر کرده اند.
 
رئیس پایانه بندر صادراتی سیراف با اشاره به حساسیت بالای فعالیتهای این صنعت در بخش سنجش و مترینگ افزود: عملیات سنجش کیفیت و مقدار میعانات گازی تحویلی از سوی کارشناسان پالایشگاه و با استفاده از آزمایشگاههای پیشرفته انجام می شود.
 
ناظمی افزود: صادرات میعانات گازی از سوی شرکت بازرگانی گاز ایران و با نظارت اداره نظارت بر صادرات وزارت نفت و سازمان بنادر و کشتیرانی انجام می شود.
 
وی با اشاره به اینکه بخش مهمی از این محصولات، نفتا است که در تهیه بنزین با کیفیت در کشورهای مقصد استفاده می شود گفت: بی شک می توان این محصول را در کشور فراوری کرد که در این صورت، ارزش افزوده بیشتری نصیب کشور خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *