ورود دو مرحله‌ ای به اینستاگرام اضافه شد

15:37 - 28 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۶۸۲۱
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
شبکه اجتماعی اینستاگرام روزهای بسیار موفقی را پشت سر می‌گذارد و برای جذب هرچه بیشتر کاربران از سراسر جهان به صورت پیوسته قابلیت‌های جدیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
به گزارش گروه فضای مجازی ، شبکه اجتماعی اینستاگرام روزهای بسیار موفقی را پشت سر می‌گذارد و برای جذب هرچه بیشتر کاربران از سراسر جهان به صورت پیوسته قابلیت‌های جدیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. پس از ماه‌ها حدس و گمان، این شرکت هفته گذشته به صورت رسمی تایید کرد که قابلیت پشتیبانی از چند حساب کاربری را به اپلیکیشن خود اضافه کرده است. امروز این شرکت باز از هم افزودن یک قابلیت جدید این بار در حوزه امنیت خبر داده است.


با جذب هرچه بیشتر کاربران به شبکه اجتماعی اینستاگرام، قابل پیش بینی است که هکر‌ها نیز مجذوب چنین برنامه‌ای خواهند شد. تا به امروز چندین سلبریتی اعلام کرده‌اند که به صورت موقت قابلیت دسترسی به حساب کاربری اینستاگرام خود را از دست داده‌اند و تا به امروز برای هک کردن حساب‌های کاربری در این شبکه اجتماعی تنها به یک نام کاربری و رمز عبور نیاز بود. اما این روال از این پس تغییر خواهد کرد و اینستاگرام فرآیند احراز هویت دو فاکتوری یا دو مرحله‌ای (Two-factor Authentication) را به برنامه خود اضافه کرده است.


به این ترتیب از این پس می‌توانید شماره خط گوشی هوشمند خود را در حساب کاربری اینستاگرام‌تان تعریف کنید. اگر قابلیت ورود دو مرحله‌ای را فعال کنید، هر بار که بخواهید وارد حساب کاربری خود شوید، یک کد شناسایی را در قالب یک پیام متنی دریافت می‌کنید که برای ورود به حساب باید آن کد را وارد کنید.

 
اضافه شدن این قابلیت امنیتی به اینستاگرام اقدامی قابل قدردانی است اما می‌توان برای افزودن این ویژگی با تاخیر نسبتا طولانی نسبت به سایر برنامه‌های این چنینی از اینستگرام انتقاد کرد. فیسبوک، شرکت مادر اینستاگرام، قابلیت شناسایی دو مرحله‌ای را حدود پنج سال پیش در اختیار کاربرانش قرار داد. اینستاگرام اعلام کرده است که عرضه این قابلیت برای کاربران در تمامی پلتفرم‌های موبایلی با اندکی تاخیر صورت خواهد گرفت.


/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: تک شات


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *