صادرات سالانه ٦,٧ میلیون بشکه میعانات گازی به شرق آسیا

2:45 - 29 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۶۶۷۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
شرکت پالایش گاز فجر جم سالانه ٦,٧ میلیون بشکه میعانات گازی تولید شده در این شرکت را از طریق پایانه سیراف به کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا از جمله کره جنوبی و ژاپن صادر می کند.
به گزارش ، رئیس پایانه بندر صادراتی سیراف از بازدید خبرنگاران از این تاسیسات گفت: میعانات گازی تولید شده، با استفاده از پمپهای مخصوص و از طریق خط لوله ١٠ اینچ ٤٢ کیلومتری از پالایشگاه فجر جم به این بندر ارسال می شود.
 
عبدالکریم ناظمی افزود: این تاسیسات با چهار مخزن که هر کدام ٤٠ هزار مترمکعب ظرفیت دارند، امکان بارگیری یک هزار و ٢٠٠ تن بر ساعت، میعانات گازی را دارد.
 
وی با بیان اینکه این پایانه در سال ٦٩ ساخته شده است، اعلام کرد: تا کنون یک هزار و ٢٠٢ کشتی در این پایانه بارگیری و میعانات تولید شده در پالایشگاه فجر جم را به کشورهای آسیای جنوب شرقی صادر کرده اند.
 
به گفته رئیس پایانه بندر صادراتی سیراف، با توجه به حساسیت فعالیتهای این پایانه، عملیات سنجش کیفیت از سوی کارشناسان پالایشگاه و با استفاده از آزمایشگاههای پیشرفته انجام می شود.
 
ناظمی ادامه داد: فرآیند صادرات میعانات گازی از سوی شرکت بازرگانی گاز ایران و با همکاری اداره نظارت بر صادرات و سازمان بنادر و کشتیرانی انجام می شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *