چرا باید محصولات پروبیوتیک بخوریم؟

4:50 - 04 فروردين 1395
کد خبر: ۱۳۶۰۷۴
رئیس انجمن غذاهای پروبیوتیک و فراسودمند ضمن تشریح فواید استفاده از محصولات غنی شده و پروبیوتیک، مصرف آن را در ایران بر خلاف کشورهای پیشرفته، به علت آگاهی نداشتن مردم در این زمینه پایین اعلام کرد.این گزارش در تاریخ 94/11/27 در خبرگزاری ایسنا منتشر شده و ما به جهت اهمیت موضوع آن را باز نشر می کنیم.
چرا باید محصولات پروبیوتیک بخوریم؟ (گزارش 44)به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ،مریم تاج آبادی در خصوص فواید محصولات پروبیوتیک گفت: پروبیوتیک‌ها، میکروارگانیسم‌های مفیدی هستند که اگر به میزان کافی مصرف شوند بر سلامت مصرف کننده تاثیر خواهند داشت و سبب افزایش سلامت او می‌شوند. هر نوزاد اولین پروبیوتیک خود را از شیرمادر می‌گیرد. به طور کلی، پروبیوتیک‌ها میکروب‌های سلامت بخشی هستند که باعث ارتقای سیستم ایمنی می‌شوند.

وی افزود: در ایران پروبیوتیک‌ها به عنوان افزودنی در خوراک دام و طیور به جای آنتی بیوتیک‌ها در قالب قرص و کپسول و همچنین به صورت مکمل‌های غذایی مثل ماست، بیسکویت و ... در بازار وجود دارد. پروبیوتیک می‌تواند در قالب دارو یا محصولات غذایی مصرف شود.

تاج آبادی همچنین به مصرف پایین این محصولات در ایران اشاره کرد و گفت: علت این مساله آگاهی نداشتن مردم در خصوص این مساله است. مردم پروبیوتیک را نمی‌شناسند. در کشورهای پیشرفته مردم به طور کامل با این محصولات آشنایی دارند و به صورت روزانه در سبد غذایی خود از آن استفاده می‌کنند و هنگام سفر حتما همراه خود پروبیوتیک می‌برند، اما هنوز این سطح آگاهی در عام مردم به نقطه مطلوب نرسیده است.

تاج آبادی ادامه داد: متخصصان، سازمان‌های ذیربط، ضوابط، استانداردها و محصولات به صورت کامل مهیا است اما شناخت مردم قدری نیست که به حد کفایت مصرف داشته باشند.

رییس انجمن غذاهای پروبیوتیک و فراسودمند، مصرف این محصولات را برای تمام گروه‌های سنی بسیار مفید عنوان کرد و آن را در کنترل بیماری‌های قلبی- عروقی و درمان سرطان موثر دانست.

/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *