رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

احیای گونه منقرض‌شده گورخر آفریقای جنوبی

11:50 - 27 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۶۰۶۳
کارشناسان حیات وحش به تازگی توانسته‌اند یک زیرگونه گورخر آفریقای جنوبی موسوم به «کوآگا» را احیا کنند.
به گزارش گروه فضای مجازی ، کوآگاها برای مدت بیش از 100 سال منقرض شده بودند.
احیای گونه منقرض‌شده گورخر آفریقای جنوبی

آخرین کوآگای شناخته شده سال 1883 در باغ وحش آمستردام تلف شد اما در سال 1987 و به دنبال تمایل گروهی از کارشناسان دانشگاه «کیپ تاون» برای احیای گونه‌های منقرض شده، پروژه احیای کوآگا را آغاز شد.

کارشناسان با بررسی DNA ‌گرفته شده از پوست کوآگای نخستین دریافتند که این گونه منقرض شده به لحاظ ژنتیکی با گورخر شباهت دارد و در واقع تنها تفاوت مهم بین کوآگا و گورخر دشتی نسل جدید (ایکیوس کوآگا)، نشانه‌های ظاهری آ‌ن‌ دو است. علاوه بر نداشتن خطوط راه راه سفید و سیاه در قسمت ران، رنگ پوست بدن کوآگا در قسمت پشت، قهوه تیره‌تر است.

این کارشناسان به صورت گزینشی گورخرهایی را بارور کرده‌اند تا تعداد بیشتری از این حیوانات با ویژگی‌های شبیه کوآگا متولد شود.

به گفته «اریک هارلی» از استادان دانشگاه کیپ تاون در واقع این اقدام جهت تلاش برای جبران آسیب‌های زیست شناختی بوجود آمده در دوران گذشته بوده است.

این کارشناسان ادعا کردند که اقدام فوق پنج نسل زمان برده اما حیوانات بارور شده از تمامی ویژگی‌های مشابهی که زمانی کوآگاها دارا بودند برخوردارند.

هارلی افزود: عملا گونه کوآگا به چرخه حیات بازگشته و این پروژه به موفقیت کامل دست یافته است.

/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *