تقاضای جهانی نفت به بیش از روزانه ٩٥ میلیون بشکه می رسد

22:00 - 26 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۵۸۰۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
تقاضای جهانی نفت در سال ٢٠١٦ با بیش از یک میلیون افزایش به ٩٥ میلیون و ١٩٠ هزار بشکه در روز می رسد.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری  میزان، تقاضای نفت در سال ٢٠١٦ به ٩٥ میلیون و ١٩٠ هزار بشکه در روز می رسد که یک میلیون و ٤٢٠ هزار بشکه از پارسال بیشتر است.
 
تقاضای جهانی نفت در سال ٢٠١٥ در سطح ٩٣ میلیون و ٧٧٠ هزار بشکه در روز برآوردشده که در مقایسه با گزارش ماه گذشته ٥٠ هزار بشکه در روز کمتر است و در نتیجه رشد تقاضای نفت در سال ٢٠١٥ برابر با یک میلیون و ٣٣٠ هزار بشکه در روز است.
 
بر اساس گزارش منتشر شده از از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA)، تقاضای جهانی نفت برای سه ماه نخست تا چهارم  سال ٢٠١٥ به ترتیب برابر با ٩٢,٨٩، ٩٣.٢١، ٩٤.٦٩ و ٩٤.٢٨ میلیون بشکه درروز تخمین زده شده است.
 
رشد تقاضای جهانی نفت در سال ٢٠١٧ یک میلیون و ٤٢٠ هزار بشکه در روز پیش بینی شده است.
 
تقاضا برای کشورهای او یی سی دی
 
تقاضای نفت برای کشورهای  عضو او ایی سی دی (سازمان همکاری و توسعه اقتصادی) برای سال ٢٠١٥ برابر با ٤٦ میلیون و ٢٨٠ هزار بشکه در روز برآورد شده که رشدی برابر با ٥٣٠ هزار بشکه در روز را نشان می دهد و در مقایسه با گزارش ماه پیشین ٥٠ هزار بشکه کمتر است.
 
تقاضای نفت برای این منطقه در سال ٢٠١٦ حدود ٤٦ میلیون و ٦٣٠ هزار بشکه در روز برآورد شده که رشدی معادل ٣٥ هزاربشکه در روز را نشان می دهد، مهمترین دلیل کاهش رشد تقاضای نفت، شرایط اقتصادی این کشورهاست.
 
روند رشد تقاضا در این منطقه برای سال ٢٠١٧ برابر با ٣٥ هزار بشکه در روز در نظر گرفته شده است.
 
تقاضا برای کشورهای غیر عضو او یی سی دی
 
تقاضا نفت برای کشورهای غیرعضو او ایی سی دی در سال ٢٠١٥ برابر با ٤٧ میلیون و ٤٩٠ هزار بشکه درروز برآورد شده که بیانگر رشد ٨٠٠ هزار بشکه در روز است که در مقایسه با گزارش پیشین بدون تغییر مانده است.
 
تقاضا برای این منطقه در سال ٢٠١٦ حدود ٤٨ میلیون و ٥٦٠ هزار بشکه در روز بیان شده است که در نتیجه رشدی معادل یک میلیون و هفت هزار بشکه ای در روز برآورد شده و مهمترین دلیل رشد تقاضای نفت در این منطقه تاثیر بخش حمل و نقل است.
 
رشد تقاضای نفت برای این منطقه در سال ٢٠١٧، یک میلیون و هفت هزار بشکه در روز پیش بینی شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *