راهبردهای جدیدی را برای مقابله با تهدیدات در پیش می‌گیریم

12:07 - 26 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۵۶۱۶
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به مواجهه کشور با چهره جدیدی از تهدیدات گفت: باید تهدیدات را به شکل تخصصی برآورد کرده و با راهبرد‌های جدید به مقابله با آن‌ها برویم.
راهبردهای جدیدی را برای مقابله با تهدیدات در پیش می‌گیریمبه گزارش گروه سیاسی ، سردار سرتیپ غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، صبح امروز در همایش پدافند غیر عامل که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شده است، اظهار داشت: امروز با چهره جدیدی از تهدیدات مواجه هستیم، لذا باید تهدیدات را به شکل تخصصی برآورد کنیم و با راهبرد‌های جدید به مقابله با آن‌ها برویم.

وی مصون‌سازی حوزه‌های مختلفی که امکان تهدید از سوی آن‌ها وجود دارد را از وظایف دستگاه‌ها و نهادهای لشکری و کشوری برشمرد و افزود: تهدیدات امروزی صرفا دیگر نظامی نیست و می‌تواند بسیاری از حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، زیستی، بیولوژیک، اقتصادی و تهدید در حوزه مردم‌محور را در برگیرد؛ که بر ما لازم است تا مولفه‌های این تهدیدات را با ظرافت و دقت شناسایی کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور یکی دیگر از تهدیدات پیش رو را تهدید در حوزه سایبری عنوان کرد و در این رابطه گفت: حوزه‌های تهدیدی امروز بسیار گسترده است؛ که باید به‌طور تخصصی این شاخصه‌ها را احصا کرد.

سردار جلالی با بیان اینکه ضرورت پیشرفت انقلاب و نظام، وجود درک صحیح و شناخت جامع مولفه‌های تهدیدزا در عرصه امنیت ملی است، بیان کرد: از منظر مقام معظم رهبری رویکرد مقابله با نوع جدیدی از تهدیدات باید با تکیه بر دو عامل مطالعه هدفمند، علمی و فناورانه و همچنین نگاه دفاعی و مقاومتی در همه حوزه‌ها باشد، تا نظام بتواند بدین‌وسیله ارکان خود را حفظ و مصون‌سازی کند.

وی ادامه داد: قطعا ترکیب عالمانه دو عنصر مطالعه علمی با رویکرد دفاعی و مقاومتی می‌تواند گرایش تخصصی پدافند غیر عامل را در حوزه‌های مختلف برای ما روشن سازد و سیاست‌های دفاعی ما را شفاف و مؤثرتر کند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل تأکید کرد: باید استراتژی دشمن را در هر حوزه تخصصی با استفاده از ادبیات علمی همان حوزه آنالیز کنیم و برداشت عالمانه کسب شده را به‌صورت الگویی مناسب درآورده و در اختیار دستگاه‌های ذی‌ربط جهت مصون‌سازی قرار دهیم.

سردار جلالی گفت: خوشبختانه دانشگاه عالی دفاع ملی تاکنون بسیار موفق عملکرده و توانسته با اجرای مطالعات گروهی و ترکیب الگوهای مختلف و همچنین استفاده از روش‌های تحقیقی نوین به راهبردهای متناسب و ارزشمندی جهت اعتلای نظام دست یابد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *