حضور نیروهای مردمی ایران برای تامین امنیت زائران در عراق/ یک میلیون و 900 هزار روادید تاکنون صادر شده است/وضعیت حادی در تردد زائران در مرز مهران وجود ندارد+فیلم

12:04 - 25 آبان 1395
کد خبر: ۱۳۵۴۵۱
در حالی که تنها پنج روز تا اربعین حسینی باقی مانده است اما خیل عظیم مشتاقان امام حسین(ع) کماکان از سوی مرزهای ایران به سمت کشور عراق در حرکت هستند.
به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، در حالی که تنها پنج روز تا اربعین حسینی باقی مانده است اما خیل عظیم مشتاقان امام حسین(ع) کماکان از سوی مرزهای ایران به سمت کشور عراق در حرکت هستند.

ساعت 14: فتحی زاده، جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا در گفتگو با بخش خبری 14: تردد در پایانه مرزی مهران به دلیل تجمع افراد در پشت گیت های مرزی ساعاتی مختل شد، ولی هم اکنون تردد در پایانه مرزی مهران با روانی بیشتری صورت می گیرد و وضعیت حادی در تردد زائران وجود ندارد. به دلیل حجم عظیم زائران از هموطنان می خواهیم حتی الامکان با طمانینه و با تاخیر به این پایانه برسند تا ما بتوانیم حجم افراد حاضر در این مرز را به کشور عراق عبور دهیم؛ ظرفیت مهران کاملا اشباع شده است و هم وطنان در صورت اصرار به عبور از این مرز ، باید در ترافیک منتهی به این مرز بمانند.

همچنین رئیس پلیس راهور ناجا اعلام کرد: ترافیک محورهای منتهی به مهران سنگین بوده و  تردد خودروها به داخل شهر مهران ممنوع است.

ساعت 13:00 بنا به گزارش رسانه های خبری، ازدحام در مرز مهران بالا است. آقابابایی، دبیر ستاد اربعین در گفت و گو با شبکه خبر در سخنانی اظهار کرد: تاکنون یک میلیون و 900 هزار روادید صادر شده است، یک میلیون و 600 هزار نفر از مرزها به خاک کشور عراق وارد شده اند. به علت ازدحام جمعیت، تعطیلی چند ساعته مرز مهران را خواهیم داشت. اخلال در فرایند خروج از کشور توسط برخی از افراد فاقد ویزا در مرز مهران ایجاد شده است.

گفتنی است سیل عظیم مشتاقان در مرز مهران موجب شد تا دقایقی پیش، ستاد مرکزی اربعین در اطلاعیه ای اعلام کند: سفر به عتبات عالیات از مرز مهران به هیچ وجه امکان پذیر نیست و زائران اربعین برای از دست نرفتن فرصت حتما به مرزهای دیگر (چذابه و شلمچه) مراجعه کنند و افراد فاقد ویزا در مرز مهران به استان های ایلام و کرمانشاه مراجعه کنند. سخنگوی ستاد مرکزی اربعین نیز در گفتگویی بر این مساله تاکید کرد.

حضور نیروهای مردمی ایران برای تامین امنیت زائران در عراق

" ایران مسئولیتی در تامین امنیت زائران ایرانی در خاک کشور عراق ندارد، نیروهای امنیتی ایران در خاک کشور عراق در قالب نیروهای مردمی سازماندهی شده اند و برای کمک به زائران ایرانی آماده هستند. این نیروها در کشور عراق، مسلح نیستند و تنها برای افزایش ضریب امنیت زائران ایرانی تلاش می کنند." این ها سخنان معاون امنیتی وانتظامی وزیر کشور در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه است.

بنابراین گزارش عده ای از هموطنان نیز در مسیر های منتهی به مرزهای خروجی کشور مرزهای شلمچه، چذابه و مهران با استقرار موکب هایی سعی در خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی دارند.

ستاد مرکزی اربعین:سفر به عتبات عالیات از مرز مهران به هیچ وجه امکان پذیر نیست


همچنین پلیس ساعتی پیش در اطلاعیه ای  از زائران اربعین خواست تا اطلاع ثانوی به مرز مهران نیایند.

به گفته مروارید، استاندار ایلام زائران اربعین حسینی که اصرار به خروج از مرز مهران دارند  باید با خود لباس گرم به همراه داشته باشند زیرا دمای هوا در شب ها در ایلام بسیار سرد است.

سفر به عتبات عالیات از مرز مهران به هیچ وجه امکان پذیر نیست/حضور نیروهای مردمی ایران برای تامین امنیت زائران در عراق

توصیه‌های پزشکی به زائران اربعین/ افرادی که پیاده روی می‌کنند، روزی 8 ساعت استراحت کنند

به گزارش میزان ،علی محمدی از پزشکان داوطلب مستقر در کربلا به زائران توصیه کرد: موارد بهداشتی از قبیل آوردن مسواک ، شستشوی همیشگی دهان ، شستشوی دستها قبل صرف غذا ، آوردن ماسک تنفسی و رعایت کامل مواردی بهداشتی را انجام دهند و همچنین  8 ساعت در طول شبانه روز را به استراحت کامل و ریکاوری بپردازند تا از مشکلات عضلانی و استخوانی به وجود آمده جلوگیری کنند. همچنین بیماران دیابتی، قلبی،تتفسی و سایر موارد که مجبور به استفاده از دارو هستند خواست که به مدت زمان سفر دارو با خود همراه  داشته باشند تا در کشور عراق به مشکل تهیه دارو برخورد نکنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *