افزایش مشارکت اقتصادی مردم با استفاده از ابزار بازار سرمایه

14:30 - 24 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۴۷۰۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در چارچوب اقتصاد مقاومتی باید مشارکت مردم را در جهت توسعه و تعمیق اقتصاد افزایش دهیم و از بازار سرمایه می توان کمک گرفت.
به گزارش ، محمد فطانت رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار که در مراسم امضای‌ تفاهمنامه بین سازمان بورس و مرکز پژوهش های مجلس سخن می گفت ، افزود: برای تجهیز منابع و هدایت آنها به سمت تولید فقط باید از ابزارهای بازار سرمایه کمک گرفت.  
 
وی ادامه داد : کشورهای توسعه یافته به خاطر بازار سرمایه قوی که دارند می توانند منابع مالی خود را به سمت تولید هدایت کنند و ما نیز باید از این ابزارها به طور استفاده کنیم.  
 
فطانت با اشاره به اینکه سالها بود که کشور ما با نظام پولی و مالی دنیا هیچ ارتباطی نداشته است ، گفت: در حال حاضر و پس از برداشته شدن تحریم ها باید با تغییر قوانین و مقررات ، امکان استفاده از حضور سرمایه گذاران خارجی را در کشور فراهم کنیم.
 
وی افزود: ادبیات تأمین مالی در دنیا مانند گذشته نیست و ما باید از راهکارهایی چون استفاده از صندوق های سرمایه گذاری برای شرکت در پروژه ها استفاده کنیم.  
 
فطانت گفت: حجم قوانین و مقرراتی که در دنیا برای بازار سرمایه وجود دارد چند برابر قوانین و مقررات مربوط به بانکهاست و ما باید از این ابزارهای مالی استفاده کنیم.  
 
رئیس سازمان بورس با بیان اینکه یک بخش تخصصی در خصوص بازار سرمایه باید در مرکز پژوهش های مجلس تشکیل شود ، افزود: باید امکانی فراهم کنیم تا بازار سرمایه مانند کشورهای پیشرفته در خدمت دولت، تولید و صنعت باشد.
 
وی ادامه داد: خلأهای موجود در بازار سرمایه باید بازنگری شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *