جامعه پرستاری کجا می رود/دو مراسم در یک روز

0:50 - 24 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۴۳۵۵
قرار است مراسم روز پرستار فردا در دو مکان جداگانه برگزار شود، میزبانی یکی از این مراسم وزارت بهداشت و دیگری را سازمان نظام پرستاری برگزار می کند.
به گزارش گروه فضای مجازی ، در آستانه روز پرستار، جامعه پرستاری برای اولین بار دو مراسم جداگانه را شاهد خواهد بود. این در حالی است که تا سال گذشته، همواره رسم بر این بوده که یک مراسم نمادین در قالب جشن روز پرستار برای پرستاران برگزار می شد.

جامعه پرستاری کجا می رود/دو مراسم در یک روز

اما، برای اولین بار سازمان نظام پرستاری کشور به عنوان تنها سازمان صنفی جامعه پرستاری کشور، قرار است میزبانی همایش روز پرستار را جداگانه عهده دار شود.

اجرای نشدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، بعد از گذشت ۸ سال و ۷ ماه از تصویب آن در مجلس شورای اسلامی(ششم تیر ۱۳۸۶)، شکاف در اختلاف پرداختی پزشک و پرستار، توجه نکردن به خواسته های معقول و منطقی جامعه پرستاری، عدم امنیت شغلی پرستاران شرکتی، تبعیض در برخورد با دانشجویان پرستاری و...، به عنوان ملاک های انتقاد جامعه پرستاری از متولیان نظام سلامت، باعث شده تا سازمان نظام پرستاری کشور در دوره جدید، همایش پرستاری را جایگزین جشن پرستاری کند.

بر اساس اعلام سازمان نظام پرستاری کشور، قرار است همایش روز پرستار صبح شنبه ۲۴ بهمن ماه جاری در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شود.

در همین حال، وزارت بهداشت نیز با ارسال پیامک به رسانه ها، برگزاری جشن روز پرستار در مرکز همایش های صدا و سیما را اطلاع رسانی کرده است.

آنطور که روابط عمومی وزارت بهداشت در پیامک خود آورده است، این جشن با حضور وزیر بهداشت و تقدیر از پرستاران نمونه برگزار می شود.

واکنش پرستاران در فضای مجازی

برگزاری دو مراسم جداگانه برای روز پرستار، باعث شده تا جامعه پرستاری کشور در فضای مجازی نسبت به این موضوع واکنش های متفاوتی نشان دهد.

برآیند پیام های جامعه پرستاری در فضای مجازی، حمایت از سیاست های سازمان صنفی خودش است. زیرا، مهمترین مطالبه جامعه پرستاری که همان اجرایی شدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری است، بعد از گذشت ۸ سال و ۷ ماه هنوز اجرایی نشده است.

تاخیرهای چند ماهه در پرداخت کارانه پرستاران که البته این مسئله با واکنش معاون پرستاری وزارت بهداشت مواجه شد و محمد میرزابیگی در پاسخ به سئوال که عنوان داشته بود چگونه این تاخیر برای پرستاران وجود دارد اما برای پزشکان نه؟، اظهارداشت: من این مسئله را تکذیب می کنم و مدعی هستم در هر بیمارستانی که پرستاران کارانه خود را نگرفته اند، پزشکان همان بیمارستان هم کارانه دریافت نکرده اند.

جامعه پرستاری کشور معتقد است که دادن وعده آن هم در یک روز سال، نمی تواند گره ای از مشکلات بر زمین مانده پرستاران باز کند. در همین حال، برای اولین بار و در دوره جدید مدیریت سازمان نظام پرستاری کشور، نماد «اعتلای پزشکی و پرستاری» رونمایی شد.

دکتر علی محمد آدابی رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور با عنوان این مطلب که قصد رویایی میان پزشک و پرستار را نداریم، گفت: اثبات می‌کنیم که پرستار و پزشک نماد خدمت‌رسانی در کشور هستند.

وی با بیان اینکه در کشورهای مترقی دنیا میزان درآمد پزشک در مقایسه با درآمد میانگین آحاد جامعه ۲ تا ۶ برابر است، یادآور شد: در حالی که در کشور ما این میزان پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت ۳۶ برابر بود، بعد از اجرای این طرح به ۵۰ تا ۱۰۰ برابر رسید که با استناد به تحقیقات انجام شده در هیچ جای دنیا این میزان اختلاف پرداختی وجود ندارد.

دفاع تمام قد یک جراح از پرستاران

در همین حال دکتر غلامعلی عکاشه رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران، روز پرستار را بهانه قرار داد و «پرستاران» را بزرگترین عامل موفقیت یک تیم درمان و یک پزشک دانست و خواستار توجه بیشتر و دادن انگیزه‌های بیشتر به این گروه زحمتکش شد.

وی با عنوان این مطلب که پزشک تنها یک قسمت از گروه درمان است و الزاما از نظر اهمیت، راس هرم هم نیست، گفت: تصور می‌کنم بزرگترین عامل موفقیت یک تیم درمان و یک پزشک کسی نیست جز پرستار.

عکاشه در تشریح اهمیت حرفه پرستاری و دیگر حرفه‌های دخیل در پروسه درمان خاطرنشان کرد: اگر یک پرستار نتواند پروسه یک درمان خوب را ادامه دهد و نتواند دستورات پزشک را به واقع پیاده کند، ممکن است که پزشک در درمان بیمار موفق نشود.

/انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *