رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جشنواره "ایده‌ها و فرصت‌ها" رویداد مستمر می‌شود

13:27 - 23 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۴۲۳۳
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
جعفری گفت: جشنواره ایده‌ها و فرصت‌ها یک مدل مناسب برای یافتن بهترین ناب‌ترین و تازه‌ترین تجربیات جوانان خلاق ایران اسلامی و یک رویداد مستمر است.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم «مهدی جعفری» دبیر شورای ارتقای آگاهی‌های عمومی، اطلاع‌رسانی و افکار سنجی معاونت پیشگیری از جرم قوه قضائیه در حاشیه برگزاری جشنواره ایده‌ها و فرصت‌ها با بیان اینکه جشنواره ایده‌ها و فرصت‌ها یک مدل مناسب برای یافتن بهترین ناب‌ترین و تازه‌ترین تجربیات جوانان خلاق ایران اسلامی است، گفت: جشنواره ایده‌ها و فرصت‌ها با فرصت و امکان برابر در شرایط مساوی برای تمامی جوانان، بستری را مهیا ساخته است تا دانشجویان ایده‌ها و دیدگاه‌های نوآورانه و خلاقانه خود را برای حل مشکلات اجتماعی و پیشگیری‌های اجتماعی از وقوع جرم را ارائه  دهند، تا شاهد عملیاتی شدن این ایده‌ها باشیم.
 
وی در ادامه تصریح کرد: در این جشنواره اپلیکیشن تلفن همراه، بازی‌های رایانه‌ای و  نرم‌افزار متفاوتی ایده پردازی شده است.

جعفری بابیان اینکه برای اولین بار در قوه قضائیه شاهد برگزاری جشنواره این‌چنینی هستیم، خاطرنشان کرد:  سه دسته از جرائم و آسیب‌ها موردنظر  در جشنواره ایده‌ها و فرصت‌ها موردبررسی قرارگرفته‌اند، جرائم مرتبط با فضای مجازی؛ جرائم مرتبط با تخلفات راهنمایی و رانندگی و درنهایت جرائم مواد مخدر، که می‌توانند نقش چشم‌گیری را در کاهش جرم در حوزه‌های فوق ایفا کنند.
 
دبیر شورای ارتقای آگاهی‌های عمومی، اطلاع‌رسانی و افکار سنجی معاونت پیشگیری از جرم قوه قضائیه خاطرنشان کرد: در حقیقت ما به دنبال آن هستیم که تمام جوانان کشور این امکان را داشته باشند تا ایده اولیه خود را مطرح کنند و در فاصله سه روز با کمک‌مربیان که متخصصین حرفه‌ای محسوب می‌شوند، ایده‌ها پرورش‌یافته و با تیم سازی و سایر مراحل تخصصی، درنهایت شاهد نزدیک شده ایده به محصول نهایی باشیم.
 
 
وی گفت: در بین دانشجویان احساس می‌شود، طرح مسائل مرتبط به آسیب‌های اجتماعی و ارائه راهکارهای مختلف و استفاده از تکنولوژی برای کاهش معضلات، درآمدزایی نداشته و صرفاً، هزینه‌بر است؛ ولی در این مدل فرصت کارآفرینی به افراد صاحب ایده را با فرصت های برابر می‌دهد.
 
جعفری تصریح کرد: قریب به ۱۰۰ نفر از جوانان خلاق و با ایده در این جشنواره ثبت‌نام کردند و هم‌اکنون زمانی است که با شمارش آراء ۱۰ ایده برتر از میان بیست ایده برگزیده انتخاب می‌شوند و با تکمیل این ایده‌ها؛ کوشش خواهد شد ایده‌های برتر رها نشوند. درواقع همکاران ما در برگزاری این جشنواره هرکدام نقش و وظیفه‌ای را پذیرفتند تا این کار کامل شود و یک محصول واقعی و قابل‌استفاده برای مردم و دستگاه‌های اجرایی ساخته شود. که امیدواریم محصول نهایی را در بهار سال ۹۵ شاهد باشیم.
 
دبیر شورای ارتقای آگاهی‌های عمومی، اطلاع‌رسانی و افکار سنجی معاونت پیشگیری از جرم قوه قضائیه در پایان خاطرنشان کرد: جشنواره در حقیقت یک رویداد مستمر است، نه یک واقع و حادثه؛ بنابراین امیدواریم  جشنواره باثبات و نقش‌آفرین را شاهد باشیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *