رقص شمشیر پادشاه عربستان در الجنادریه + فیلم

13:51 - 21 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۳۴۱۶
خبرگزاری میزان-پادشاه عربستان با حضور در جشنواره ملی میراث و فرهنگ "الجنادریه" ریاض عربستان در کنار دیگر مسئولان به رقص پرداخت.
علاوه بر "سلمان بن عبدالعزیز" بردارش "عبدالله بن عبدالعزیز" و "متعب بن عبدالله" وزیر گارد ملی و رئیس کمیته عالی جشنواره نیز حضور داشتند.
گفتنی است این سی‌امین دوره جشنواره موسوم به جشنواره ملی میراث و فرهنگ الجنادریه در روستای الجنادریه در نزدیکی ریاض پایتخت آل سعود می‌باشد که برگزاری آن بر عهده گارد سلطنتی آل سعود است.
مسابقه‌ شترسواری بزرگ از جمله برنامه‌هایی است که در جشنواره الجنادریه برگزار می‌شود که طی آن صاحبان شترها از تمام کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس شامل عربستان، قطر، امارات، بحرین، کویت و عمان شرکت می‌کنند که از نکات قابل توجه این جشنواره اعلام شده است.
رقص سعودی از دیگر برنامه‌های جشنواره الجنادریه است که شبیه رقص رسمی عربستان است و شرکت کنندگان در این رقص با طبل زدن، شمشیر‌هایشان را بالا می‌آورند و به زعم خود ابراز قدرت و افتخار می‌کنند.
اوپرای جنادریه هم از مهمترین برنامه‌های هنری و فرهنگی در جشنواره جنادریه است که شامل نمایشی با ساز،‌آواز و شعر و رقص است و با حضور آوازه‌خوانان سعودی و عرب برگزار می‌شود.

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/01']

دانلود


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *