موادمخدر صنعتی خانواده‌های ایرانی را تهدید به مرگ می‌کند

19:10 - 20 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۳۱۴۴
دسته بندی: جامعه ، عمومی
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بیان اینکه سونامی مواد مخدر صنعتی خانواده‌های ایرانی را تهدید به مرگ می‌کند گفت: اولویت برنامه سال ۹۵ پلیس مبارزه با مواد مخدر مبارزه با پول‌شویی، در حوزه مواد مخدر است.
به گزارش گروه جامعه ، سردار علی مویدی بعد از ظهر امروز در آئین تجلیل از پیشکسوتان سه دهه مبارزه با مواد مخدر فرمانده انتظامی استان فارس در شیراز اظهار داشت: برخی از دست‌اندرکاران موسسه‌های مالی و اعتباری، فهم درستی از موضوع پولشویی در امر مبارزه با مواد مخدر  ندارند و به‌همین منظور زیر‌ساخت‌هایی در کشور فراهم شده تا از سال آینده این موضوع به صورت یک طرح در کشور عملیاتی شود.

مویدی با بیان اینکه تمام موسسه‌های بانکی وظیفه دارند در تولید زیر‌ساخت، طراحی و شناسایی عوامل فعالان پول‌شویی با ناجا همکاری داشته باشند افزود: امید است در این زمینه بستری فراهم شود تا با این افراد که بی‌دقتی آنان سبب شکل‌گیری پولشویی در کشور می‌شود، برخورد شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بیان اینکه سونامی مواد مخدر صنعتی خانواده‌های ایرانی را تهدید به مرگ می‌کند گفت: اولویت برنامه سال 95 پلیس مبارزه با مواد مخدر  مبارزه با پول‌شویی، در حوزه مواد مخدر  است.

وی با اعلام اینکه پلیس مبارزه با مواد مخدر در 10ماهه امسال تعداد 2300 باندتوزیع مواد مخدر در کشور را متلاشی کرده است افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 14 درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در پاسخ به سئوال خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا سن اعتیاد در کشور کاهش یافته است گفت: مرجع اعلام سن اعتیاد نیروی انتظامی نیست، اما امروزه یکی از معضل‌هایی که جامعه را تهدید می‌کند افزایش استفاده از مواد مخدر صنعتی در بین زنان بوده و این بسیار نگران کننده است.

مویدی ‌جمع‌آوری معتادان متجاهر را وظیفه دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان دانست و افزود: از آنجایی که این موضوع به عنوان یکی از مطالبات مهم افراد جامعه به‌شمار می‌رود، نیروی انتظامی برخود وظیفه می‌داند چنانچه ساز وکار این موضوع در کشور فراهم باشد این مهم به صورت یک طرح کلان همانند پایتخت در کشور اجرایی کند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا ‌با بیان اینکه استان فارس در امر مبارزه با مواد مخدر در کشور پس از سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان قابل اهمیت است، گفت: در  چند سال اخیر فرماندهان انتظامی این استان با شایستگی تمام در امر کشفیات موفق بوده‌اند.

وی دستگیری عامل تولیدکنندگان مواد مخدر صنعتی در کشور را  در بیش از 140 مرکز اعلام کرد وگفت: 60 درصد این تعداد در تهران فعالیت داشته‌اند که توسط مامورین ناجا  عاملان آنها شناسایی و دستگیر شده است.

سردار مویدی مبارزه با سوداگران مرگ از سوی نیروی انتظامی را به عنوان یک اولویت مهم مطرح کرد و گفت: هم‌اکنون امنیتی که در این زمینه وجود دارد مدیون رشادت شهدای مبارزه با مواد مخدر و همچنین تلاش مسئولان و فرماندهان نیروی انتظامی است.

در این مراسم از پیشکسوتان مبارزه با مواد مخدر استان فارس تجلیل شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *