امضای چند سند همکاری بین ایران و ایتالیا / روابط در حوزه های مسکن و کشاورزی رونق می گیرد

12:36 - 20 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۲۹۲۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
نشست تجاری ایران و ایتالیا با حضور وزیران راه وشهرسازی و جهاد کشاورزی کشورمان به همراه همتایان ایتالیایی آنها دقایقی پیش در هتل اسپیناس تهران آغاز به کار کرد.
به گزارش گروه اقتصاد ؛ پیش بینی شده است در سفر هیات 310 نفره ایتالیایی به ایران در مورد قراردادهایی جدید که مهمترین آنها مربوط به نفت و انرژی است، مذاکره شود.

همچنین محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در دیدار با مائوریزیو مارتینا وزیر کشاورزی ایتالیا گفت: ایران و ایتالیا در چند سال گذشته ارتباط خوبی در زمینه های کشاورزی داشته اند و فعالان دو کشور در این بخش از ظرفیت های یکدیگر به خوبی آگاهی دارند.

وی افزود :بخش خصوصی دو کشور می توانند با آشنایی بیش از پیش با یکدیگر برای توسعه فعالیت های اقتصادی و همکاری های دو جانبه تلاش نمایند.

حجتی گفت: قرار است سه یادداشت تفاهم همکاری دو جانبه بین ایران و ایتالیا امروز به امضا برسد ، شرکت های ماشین سازی ایران و شرکت 'نیواولند' ایتالیا برای ارتقای سطح تولید ، فناوری تراکتورهای سنگین و کمباین ها موضوع های مورد تفاهم است.
وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: فدراسیون صنایع غذایی ایتالیا و کانون صنایع غذایی ایران نیز همکاری های علمی، آموزشی و توانمند سازی بخش خصوصی در قالب یادداشت تفاهم به امضا خواهند رسید.

همچنین یادداشت تفاهم همکاری بین راه‌آهن ایران و ایتالیا که شامل احداث خطوط سریع‌السیر و اجاره به شرط تملیک 500 دستگاه واگن مسافری و 18 رام قطار السریع السیر در مسیر تهران- اصفهان و طراحی و ایجاد مرکز تست وسائط نقلیه ریلی . 

یادداشت تفاهم‌نامه در چهارچوب همکاری‌های حمل و نقل جاده‌ای فی مابین جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا که شامل پیاده‌سازی سیستم مدیریت روسازی در راه‌های شریانی، پروژه ایمن‌سازی و نگهداری آزاده راه تهران- قم، تهران- کرج- قزوین، احداث مجتمع‌های خدماتی و رفاهی در شبکه راه‌های ترانزیتی، نوسازی ناوگان حمل و نقل بار و مسافر و تأسیس شرکت‌های بزرگ مقیاس حمل و نقل داخلی و بین‌المللی که این تفاهم‌نامه‌ها امروز امضا می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *