سه وعده غذای گرم در ازای امضای قرارداد/ قحطی در فلوجه به دلیل محاصره داعش+تصاویر/ طالبان برای وصل برق کابل شرط گذاشت

19:32 - 19 بهمن 1394
کد خبر: ۱۳۲۶۴۱
شعار برفی هواداران تراکتور علیه قلعه‌نویی+عکس/واردات ۷۰۰ پورشه با اجاره کارت بازرگانی یک زن مرزنشین/جابجایی معلولان ذهنی بیمار با وانت و... از مهم ترین اخبار برگزیده فضای مجازی امروز است.

به گزارش  رسانه‌ها در فضای خبری روزانه خود اخبار اختصاصی و عمومی مختلفی را منتشر می‌کنند که این اخبار بعضا فقط در یک رسانه منتشر شده است. گروه فضای مجازی میزان در نظر دارد هر روزه اخبار منتخب فضای مجازی را از سایت‌ها و خبرگزاری‌های مختلف جمع آوری کرده و در قالب یک بسته خبری منتشر نماید. در این بسته همه خبرها و آیتم‌ها با ذکر منبع منتشر می‌شوند و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست .

سه وعده غذای گرم در ازای امضای قرارداد

به گزارش مشرق، در میان پناهجویان دو کشور عراق و سوریه قشرهای مختلف جامعه در سنین متفاوت زیر ذره بین کشور مقصد قرار می‌گیرند، گویا این اجازه را به خود می‌دهند تا به بهانه پناه دادن به انسان و انسانیت، در اتفاقی تبعیض آمیز و عجیب آن دسته از پناهندگانی را که به سود جامعه آنها قدم خواهند زد انتخاب و سایرین را از فهرست خود حذف کنند.

در کشورهای مختلف دنیا شاید بتوان این حق را برای مقامات هر کدام قائل شد تا برای انتخاب شهروندانش از بخش پناهندگی دست به تبعیض زده و مواردی را حذف کند اما ماجرایی که به این مناسبت زیر ذره بین گرفته می‌شود فراتر از این حق است.

جایی که باشگاه‌های بزرگ و کوچک اروپای شرقی تنها با وعده یک سرپناه (بدون ذکر شرایط) و سه وعده غذای گرم جوانان خوش تکنیک، سالم و پر از انگیزه و انرژی را جذب کرده و از آنها در آکادمی‌های خود استفاده می‌کنند. این جوانان باید حداقل ۵ سال و در برخی از کشورها مثل انگلیس حداقل ۸ سال به عنوان «شهروند خوب» زندگی کنند تا شاید به مرز متعالی خوشبختی یعنی دریافت پاسپورت کشور مقصد خود نایل شوند! البته تعریف دقیقی از این «شهروند خوب» در دست نیست و قوانین نانوشته اما لازم الاجرایی در هر کدام از این کشورها وجود دارند که باید توسط این جوانان رعایت شوند. ستارگان خاموشی که بدون اجازه مدیر برنامه خود (حالت مدرن یک مالک برده دار) حق مصاحبه، اظهار نظر و خروج از آکادمی فوتبال (کمپ پناهندگی) ندارند. بسیاری از این بردگان تنها به شرط در اختیار داشتن یک سرپناه برای خانواده یا والدین خود، حاضرند قراردادهایی چندین و چند صفحه را ناخوانده امضا کنند، قراردادهایی که اگر روزی از آنها یک ستاره بسازد، طوق بردگی ضخیمی خواهد بود بر گردنشان.

کشور یونان یکی از همین کشورها است، جایی که باشگاه‌های کوچک و بزرگش تنها در ازای پرداخت دستمزد مکفی برای خرید سه وعده غذای گرم در روز، جوانان به ظاهر علاقه مند به فوتبال را جذب می‌کند و روزنامه رپوبلیکا در این خصوص می‌نویسد: کدام علاقه؟ آنها دیگر علاقه‌ای به زنده ماندن هم ندارند، دنیای برایشان تیره است، رنگی ندارد، فوتبال بهانه است تا شاید غذایی به خانواده آنها برسد.در همین راستا هفته گذشته بازیکنان دو باشگاه AEL لاریسا و آچارنایکاوس قبل از آغاز بازی در اقدامی هماهنگ روی زمین نشستند و به مرگ بسیاری از این پناهندگان و آوارگان جنگی اعتراض کردند. مردانی که تنها برای سیر شدن کودکانشان حاضر بودند ساعت‌ها در تمرین یک تیم بدوند، آنقدر که گزارش شده یکی از این جوانان پس از تمام تمرین سنگین تیمش به خاطر کمبود انرژی و افت شدید قند خون دچار افت فشار و سکته قلبی شده است. مرگ ۲۶ بازیکن جوان سوری که در دو ماه گذشته به استخدام باشگاه‌های دسته اول یونان درآمده اند نشان از این حقیقت دارد که آنها حتی تست پزشکی – ورزشی را هم نگذرانده و مستقیم وارد تمرین‌هایی شده‌اند که دوام آوردن در آنها شرط دریافت غذای گرم و داشتن سرپناه بوده است.

قحطی در فلوجه به دلیل محاصره داعش+تصاویر

به گزارش جبهه جهانی مستضعفین، مردم فلوجه عراق که در محاصره داعش به سر می‌برند، مجبور به استفاده از گیاهان و علف‌های بیابان برای زنده‌ماندن شدند.ساکنان فلوجه در غرب عراق که روزگار سختی را در سایه حمله تروریست‌های داعش به این منطقه و محاصره آنان متحمل شده‌اند، روزها به جمع‌آوری گیاهان بیابانی قابل خوردن مشغول هستند تا بر گرسنگی خود غلبه کنند.

سبهان العلوانی از اهالی فلوجه درباره قحطی و مشکلات مردم این منطقه گفت: مردم بیشتر درختان را برای تهیه هیزم در سرمای شدید زمستان و طبخ غذا قطع کرده‌اند و علاوه بر آنها از آشغال‌های قابل اشتعال نیز برای تأمین گرما استفاده می‌کنند.

به گفته وی فرزندانش همه روزه صبح زود به دو گروه تقسیم شده و تعدادی به دنبال جمع‌آوری مواد قابل اشتعال و گروهی دیگر برای تهیه غذا از گیاهان بیابانی می‌روند.

شعار برفی هواداران تراکتور علیه قلعه‌نویی+عکس/واردات ۷۰۰ پورشه با اجاره کارت بازرگانی یک زن مرزنشین/جابجایی معلولان ذهنی بیمار با وانت و... از مهم ترین اخبار برگزیده فضای مجازی امروز است.

شعار برفی هواداران تراکتور علیه قلعه‌نویی+عکس/واردات ۷۰۰ پورشه با اجاره کارت بازرگانی یک زن مرزنشین/جابجایی معلولان ذهنی بیمار با وانت و... از مهم ترین اخبار برگزیده فضای مجازی امروز است.

برنامه وحید هاشمیان برای بازگشت به ایران

به گزارش ایسنا، وحید هاشمیان می‌گوید از بازگشت به لیگ ایران در سال‌های پایانی فوتبالش پشیمان است و همچنین عنوان کرد که برنامه دارد چند سال آینده به فوتبال ایران بازگردد و از تجارب خود در آلمان برای پیشرفت فوتبال در کشور خود استفاده کند.

وی گفت: برنامه‌ام این است که تا چند سال آینده به ایران بازگردم. فوتبال هنوز در ایران قابل مقایسه با آلمان نیست. می‌خواهم در آلمان چیزهای زیادی یاد بگیرم و تجربه کسب کنم و بتوانم تجربه‌ام را به ایران بیاورم و آنجا به کار ببندم. این اهداف بلندمدت من است. در حال حاضر همان طور که گفتم به دنبال پیدا کردن تیمی برای مربی‌گری در آلمان هستم.

عکس/ برف زمین تمرین استقلال را سفیدپوش کرد

قرار بود تمرین امروز (دوشنبه) تیم فوتبال استقلال از ساعت 15 در زمین شماره دوی ورزشگاه آزادی برگزار شود، اما به دلیل بارش برف زمین تمرین سفیدپوش شد و همه بازیکنان به رختکن رفتند.

شعار برفی هواداران تراکتور علیه قلعه‌نویی+عکس/واردات ۷۰۰ پورشه با اجاره کارت بازرگانی یک زن مرزنشین/جابجایی معلولان ذهنی بیمار با وانت و... از مهم ترین اخبار برگزیده فضای مجازی امروز است.

عکس/ شعار برفی هواداران تراکتور علیه قلعه‌نویی

به گزارش مشرق، روز گذشته در جریان دیدارهای هفته نوزدهم لیگ برتر، تراکتورسازی در بازی خانگی مقابل پدیده مشهد شکست خورد تا هواداران این تیم علیه عباسی، مدیرعامل باشگاه و امیر قلعه‌نویی شعار بدهند.

شعار برفی هواداران تراکتور علیه قلعه‌نویی+عکس/واردات ۷۰۰ پورشه با اجاره کارت بازرگانی یک زن مرزنشین/جابجایی معلولان ذهنی بیمار با وانت و... از مهم ترین اخبار برگزیده فضای مجازی امروز است.

عکس/ بوسه‌ ظریف بر شانه‌ی روحانی

در حاشیه مراسم تجلیل از خانواده شهدای هسته‌ای و افتخار آفرینان برجام

شعار برفی هواداران تراکتور علیه قلعه‌نویی+عکس/واردات ۷۰۰ پورشه با اجاره کارت بازرگانی یک زن مرزنشین/جابجایی معلولان ذهنی بیمار با وانت و... از مهم ترین اخبار برگزیده فضای مجازی امروز است.

واردات ۷۰۰ پورشه با اجاره کارت بازرگانی یک زن مرزنشین

به گزارش مهر، علی بعیدی در نشستی خبری به موضوع سوء استفاده از کارت‌های بازرگانی و اجاره آنها اشاره کرد و گفت: از این طریق به نام یک زن روستایی مرزنشین (م. د) و با اجاره کارت بازرگانی وی به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان تعداد ۷۰۰ دستگاه سواری پورشه وارد کشور شده، ضمن اینکه این اقدام با ۲۵۶ فقره اظهارنامه انجام شده است.مدیر کل فناوری اطلاعات گمرک افزود: همچنین ۶۰ بازرگان که تاکنون هیچ‌گونه اظهارنامه مالیاتی نداشته‌اند، حداقل بیش از ۳۰ نفر آنها کالاهایی به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون دلار وارد کردند که این نشان از خلاء در بخشی از فرآیندهای گمرکی به دلیل نبود اطلاعات شفاف و درست از کشور مبدا و تطبیق آن با اظهارنامه‌های افراد در گمرک است.

جابجایی معلولان ذهنی بیمار با وانت

به گزارش ایرنا، در اوج درد همچنان می خندد، خنده موهبتی ازلی برای اوست، او چیزی به نام گریه نمی شناسد و اکنون از شدت درد استخوان شکسته اش جای گریه و خنده را عوضی گرفته و رو به امدادگرانی که در تلاش برای انتقال او به بیمارستان با وانتی که شکل آمبولانس گرفته است تبسم می زند.

دهها معلول ذهنی در مرکز نگهداری معلولان ذهنی حضرت ابوالفضل (ع) وضعیتی اینچنینی دارند ، معلولانی که حتی برخی از آنها ، سال هاست که خانواده هایشان، آنها را رها کرده و کم سن و سالشان پدر و مادر را از یاد برده اند و میانسال و کهنسالشان نیز برادر، خواهر و احیانا فرزند را دیگر نمی شناسند.

در دنیایی که خنده های همیشگی، این معلولان را فریبکارانه شاد نشان می دهد، دردهای عمیقی آنسوی وجودشان را می آزرد ، آنها در پشت میله های زندان خنده، دوران حبس ابدی تنهایی خود را می گذرانند.

دراین میان که ضعف روانی، جرح و صدمه را برایشان به ارمغان می آورد، حتی در مسیر انتقال به بیمارستان نیز این فراموش شدگان حیات ، باید درد انتقال با وسیله ای غیر درمانی را نیز بچشند.

معلولان ذهنی در مرکز نگهداری معلولان حضرت ابوالفضل (ع) مشکلات بیشماری دارند که یکی از تازه ترین آنها توقیف آمبولانس اهدایی خیری است که پس از طی کیلومترها از اروپا تا اردبیل، ماههاست که زیر باد و بوران در انتظار ترخیص گمرکی و ارایه خدمات به مظلوم ترین موجودات زمینی است.

داوود پیرعلایی خیری که زندگی اش را به پای معلولان ذهنی ریخته و با چنگ و دندان به کمک خیران این مرکز را اداره می کند، ناامیدانه با خبرنگار ایرنا از غم خاک خوردن آمبولانس اهدایی می گوید، هر چند که دهها درد و رنج و مشکل دیگر را نیز در کنار آن ردیف می کند.

پیرعلایی با بیان اینکه توجه به مقوله درمانی در این مرکز در اولویت نیازهاست ، بیان کرد:هم اکنون به دلیل نبود آمبولانس ، یک دستگاه وانت اهدایی به اتاقک مجهز شده و به عنوان آمبولانس برای انتقال معلولان به مراکز درمانی استفاده می شود.

وی افزود: بهار امسال یکی از خیرین اردبیلی مقیم آلمان با طی مسیر پنج هزار کیلومتری و تحمل سختی های فراوان یک دستگاه آمبولانس بنز به این مرکز اهدا کرده اما متاسفانه این خودرو از 11 ماه پیش گرفتار کاغذ بازی و مقررات پیچیده گمرکی شده و هنوز از گمرک اردبیل ترخیص نشده است.

وی با بیان اینکه با تلاش و پیگیری های بسیار برخی از مشکلات ترخیص این آمبولانس توسط مسئولان برطرف شد، افزود: اما انتظار از مسئولان این است که تمامی هزینه های گمرکی آن بخشوده شود تا معلولان این مرکز از خدمات بهداشتی و درمانی بهره مند شوند.

طالبان برای وصل برق کابل شرط گذاشت

به گزارش ایرنا، گروه طالبان اعلام کرده است، در صورتی که نیروهای ارتش عملیات خود در شهرستان «دند غوری» استان بغلان را متوقف کنند، آنان اجازه خواهند داد تا دکل برق منطقه «دند شهاب الدین» تعمیر شود.

خبرگزاری «پژواک» افغانستان روز دوشنبه اعلام کرد که طالبان این شرط را روز گذشته «یکشنبه» با بزرگان قومی در بغلان که برای گفت وگو به منظور وصل برق شهر کابل نزد آنان رفته بودند، مطرح کرده اند.

دو هفته پیش زمانی که نیروهای ارتش افغانستان برای پاکسازی شهرستان دند غوری، حملات خود را به این شهرستان آغاز کردند، گروه طالبان دکل توزیع برق وارداتی از ازبکستان به کابل را در منطقه «دند شهاب الدین» شهرستان دند غوری استان بغلان منفجر کردند.

با گذشت دو هفته از آغاز عملیات نیروهای ارتش افغانستان در شهرستان دندغوری تاکنون پیشرفتی صورت نگرفته و شهر کابل در این مدت در تاریکی بسر می برد.

قطع شدن برق کابل در استان بغلان خسارات مالی قابل توجهی را نیز به دولت افغانستان تحمیل کرده است زیرا ریاست برق کابل مجبور شد برای تامین برق برخی از ادارات در یک شبانه روز نزدیک به 60 هزار لیتر گازوئیل مصرف کند که قیمت هر کیلووات برق به 32 افغانی می رسد.

تصاویر/ سال نو چینی در حوزه علمیه

سال نوی چینی از مهم‌ترین تعطیلات سنتی مردم چین است. گاهشماری چینی، گاهشماری ترکیبی شمسی-قمری است مراسم جشن آغاز سال نو چینی بعدازظهر یکشنبه در حوزه علمیه جامعه المصطفی گرگان برگزار شد.

شعار برفی هواداران تراکتور علیه قلعه‌نویی+عکس/واردات ۷۰۰ پورشه با اجاره کارت بازرگانی یک زن مرزنشین/جابجایی معلولان ذهنی بیمار با وانت و... از مهم ترین اخبار برگزیده فضای مجازی امروز است.
شعار برفی هواداران تراکتور علیه قلعه‌نویی+عکس/واردات ۷۰۰ پورشه با اجاره کارت بازرگانی یک زن مرزنشین/جابجایی معلولان ذهنی بیمار با وانت و... از مهم ترین اخبار برگزیده فضای مجازی امروز است.


برخورد جالب یک فروشنده با مشتریان!

برخورد جالب یک فروشنده با مشتریان در پیرانشهر!

شعار برفی هواداران تراکتور علیه قلعه‌نویی+عکس/واردات ۷۰۰ پورشه با اجاره کارت بازرگانی یک زن مرزنشین/جابجایی معلولان ذهنی بیمار با وانت و... از مهم ترین اخبار برگزیده فضای مجازی امروز است.

8



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *